زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ده‌ها فرد ترک اعتیاد کرده برای یادگیری مسلک آموزش می‌ بینند

ده‌ها فرد ترک اعتیاد کرده برای یادگیری مسلک آموزش می‌ بینند

author avatar
11 Jan 2017 - 17:46
ده‌ها فرد ترک اعتیاد کرده برای یادگیری مسلک آموزش می‌ بینند
author avatar
11 Jan 2017 - 17:46

کابل (پژواک، ۲۲ جدی۹۵): تعداد ۱۰۰ تن از افراد معتاد به موادمخدر که به کمک حکومت ترک اعتیاد کرده‌اند، برای یادگیری مسلک به مرکز آموزش فنی و حرفه یی معرفی شدند.

احمد جاوید قاضی‌زاده رئیس شفاخانه تخصصی ترک اعتیاد ابن سینا، امروز به خبرنگاران در کابل گفت که ۱۳۰ تن از افراد معتاد، بعد ازیک دوره سه ماهه در این شفاخانه موفق شده‌اند که اعتیاد به مواد مخدر را ترک کنند.

به گفته وی، از این تعداد ۱۰۰ تن بخاطر فراگیری حرفه به مرکز فنی و حرفه یی "امید" در کابل، که یک مرکز دولتی است معرفی شده‌اند تا بعد از یادگیری مسلک‌های مورد علاقه‌شان، به بازار کار معرفی شده و بتوانند هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند.

قاضی‌زاده افزود که در حدود یک سال گذشته، بیش از شش هزار و ۸۵۹ فرد معتاد به مواد مخدر، توانسته‌اند اعتیاد را ترک کرده و حتی تعدادی از آن‌ها با یادگیری حرفه، به جمع خانواده‌‌های شان برگردند.

به گفته رئیس شفاخانه ترک اعتیاد ابن سینا، افرادی که به این شفاخانه معرفی می‌شوند، در مراحل مختلف تحت درمان قرار می‌گیرند و از خدمات مشوره دهی این شفاخانه نیز بهره‌مند می‌شوند تا دوباره به اعتیاد روی نیاورند.

محمد حبیب ۳۵ ساله، یکی از این افراد گفت: «هفت سال پیش در ایران به استفاده از هیروئین معتاد شدم و اکنون که دوباره صحت یاب شده‌ام، خیلی خوشحالم.»

وی افزود: "حالا که صحت یاب شدم می‌خواهم با یادگیری یک مسلک، برای خانواده خود عاید داشته باشم."

زلگی غفوری یکی دیگر از افراد ترک اعتیاد کرده گفت: «بسیار خوشحال هستم و می‌خواهم کار با برق را یاد بگیرم و از این طریق، برای خود عاید داشته باشم.»

وی افزود که از دیگر جوانانی که به مواد مخدر معتاد هستند، می‌خواهد به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کنند تا از مرگ تدریجی نجات یابند.

علی افتخاری، رئیس مرکز آموزش‌های فنی و حرفوی امید، به خبرنگاران گفت که این اشخاص در بخش‌های خیاطی، ترمیم مو‌تر، برق و نل دوانی، به مدت شش تا هفت ماه آموزش خواهند دید.

وی افزود: «افرادی که ترک اعتیاد می‌کنند و علاقه‌مند فراگیری حرفه هستند، داوطلبانه به این مرکز معرفی می‌شوند.»

افتخاری از نهادهای مربوط دولتی و خارجی خواست تا افرادی را که بعد از یادگیری حرفه، از این مرکز سند فراغت به دست می‌آورند، جذب کرده و زمینۀ کار را برای آن‌ها فراهم سازند و مانع روی آوری دوبارۀ آنان به مواد مخدر شوند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر