زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

فصل سرما هزاران خانوادۀ سرپلى را در معرض خطر قرار داده است

فصل سرما هزاران خانوادۀ سرپلى را در معرض خطر قرار داده است

author avatar
11 Jan 2017 - 17:38
فصل سرما هزاران خانوادۀ سرپلى را در معرض خطر قرار داده است
author avatar
11 Jan 2017 - 17:38

سرپل (پژواک،٢٢ جدى ٩٥): مسوولان رياست آمادگى مبارزه باحوادث طبيعى ولايت سرپل مظ گويند که ٦٧٥٠ خانواده دراين ولايت، در اين فصل سرما آسيب پذيراند؛ اما آنها تنها توان کمک به دوهزار خانواده را دارند.

عزیزالرحمن ایماق رئیس آمادگی مبارزه با حوادث طبيعی ولایت سرپل، امروز دريک صحبت اختصاصى با آژانس خبرى پژواک گفت که اين خانواده هاى متضرر، به اساس سروى اين اداره تشخيص شده اند.

او با بيان اينکه اداره محلى تنها امکان کمک مواد غذايى وغيرغذايى به دوهزارخانوادۀ نيازمند را در اختيار دارد، افزود که اين خانواده ها بيشتر به سرپناه، موادغذايى، غيرغذايى و موادسوخت نياز جدى دارند.

اين مقام محلى سرپل، درادامه ميگويد که آنها تلاش دارند کمک هاى موجود را در اختيارخانواده هايى که در معرض جدى حوادث طبيعى وغيرطبيعى قرار دارند قراربدهند.                                      

ایماق درعين حال، از دريافت مبلغ پنج مليون افغانى از سوى حکومت براى کمک به خانواده هاى نيازمند درآن ولايت نيز خبرداد و گفت که از این پول درپاکسازی مناطق برفگیر، ترمیم و اعمار پل و پلچک های تخریب شده و رساندن غذايی گرم به آسیب دیده های احتمالی استفاده ميگردد.

خال محمد باشنده قريۀ خوال ولسوالی کوهستانات سرپل که باشش عضو خانواده اش در مرکز ولایت سرپل مهاجرشده به پژواک گفت که بخاطرناامنی های اخیر، مجبور به ترک خانه و کاشانه اش شده و فعلاً در وضعیت بدى زندگی میکند.

 وی افزود که تنها یک مرتبه، درسال جاری از سوی ریاست مبارزه با حوادث، کمک غذایی دریافت کرده است.

لالا مادر سه فرزند است که شوهرش درجنگ های اخیر کشته شده است؛ او که باشندۀ قريۀ شاه توت ولسوالی صیاد است گفت: "بابرادرم درقریه امام کلان مرکز ولایت سرپل در یک خانه کرایی يکجا زندگی میکنم، پسر ١٣ ساله ام يگانه نان آور خانه من، کراچی دستی دارد و روزانه مبلغ ٧٠الی يکصد افغانی کار میکند، که نان خشک ما را کفایت نمیکنه."

این در حالی است که به گفتۀ مسوولین ریاست آمادگی مبارزه با حوادث طبيعی سرپل، طی سال جاری برای شش هزار خانوادۀ بیجاه شده از اثر جنگ های اخیر در این ولایت مساعدت های غذايی، غیرغذايی و پول نقد صورت گرفته است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر