زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

روند توزیع تذکره الکترونیکی ۹۰ روز دیگر آغاز می شود

روند توزیع تذکره الکترونیکی ۹۰ روز دیگر آغاز می شود

author avatar
20 Mar 2017 - 20:45
روند توزیع تذکره الکترونیکی ۹۰ روز دیگر آغاز می شود
author avatar
20 Mar 2017 - 20:45

کابل(پژواک،۳۰حوت ۹۵): رئیس جمهور، به نهادهای مربوط دستور داده است تا برای توزیع تذکره های الکترونیکی آمادگی بگیرند و این روند را تا یک و نیم ماه دیگر آغاز کنند.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری در خبرنامه یی که به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، گفته است که این موضوع در نشستی که عصر امروز در ارگ برگزار شد، مطرح گردید.

در این جلسه سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت، طارق شاه بهرامی معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله، عبدالسلام رحیمی رئیس عمومی اداره امور، محمد اکرم خپلواک نماینده خاص رئیس جمهور در امور سیاسی و هیئت رهبری ادارۀ ثبت احوال نفوس(تذکره الکترونیکی) حضور داشتند.

در ابتدا، رفیع الدین ملکزی مشاور رئیس جمهور و همایون محتاط رئیس عمومی اداره توزیع تذکره الکترونیکی، برنامه خود را در مورد آمادگی های تخنیکی بخاطر توزیع تذکره های الکترونیکی ارایه کردند که در پرنسیب مورد تایید قرار گرفت و رئیس جمهور به ادارات مربط هدایت داد تا تمام آمادگی های خود را در مدت ۹۰ روز تکمیل کنند و روند توزیع تذکره را روی دست بگیرند.

ولسی جرگه در سال ۱۳۹۲ با بحث بر سر تصویب "قانون ثبت احوال نفوس"، مشخصات تذکره الکترونیکی را نهایی و تصویب کرد و مطابق با آن قرار شد  واژه "افغان" و قومیت شهروندان در تذکره ذکر نشود  و در آن تنها "جمهوری اسلامی افغانستان" نوشته شود.

این قانون از سوی محمد اشرف غنی رئیس جمهور نیز توشیح شد اما اعتراض برخی از گروه های اجتماعی و سیاسی باعث شد که عملی نشود.

اما بعد از افزایش اعتراض ها، قانون مذکور تعدیل گردید و ۱۰ روز قبل از سوی رئیس جمهور توشیح شد. بر پایه ماده ششم قانون ثبت احوال نفوس که تعدیل شده است، افزون بر مشخصات فردی، ملیت (افغان)، قومیت و دین افراد نیز در صفحه اول تذکره های الکترونیکی ذکر خواهد شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر