زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ولسوال غوریان: استخبارات ایران در نا امنی های این ولسوالی دست دارد

ولسوال غوریان: استخبارات ایران در نا امنی های این ولسوالی دست دارد

author avatar
20 Mar 2017 - 19:40
ولسوال غوریان: استخبارات ایران در نا امنی های این ولسوالی دست دارد
author avatar
20 Mar 2017 - 19:40

هرات(پژواک،۳۰حوت ۹۵): ولسوال غوریان هرات با ابراز نگرانی از آن چه که نقش استخبارات ایران در نا امنی های این ولسوالی می خواند، می گوید روند ترانزیت مواد مخدر و اسلحه از طریق این ولسوالی افزایش یافته است.

سیدعبدالکریم زاهد ولسوال غوریان هرات این موضوع را امروز در یک نشست خبری بیان کرد.

وی گفت که استخبارات ایران در نا امنی های این ولسوالی به صورت مستقیم دست دارد اما از ارائه جزئیات بیشتر در این زمینه خودداری کرد.

ولسوال در عین حال گفت که قاچاق مواد مخدر از طریق این ولسوالی به مناطق اطراف از  جمله ایران ادامه دارد و قاچاق و ترانزیت مواد مخدر به چالش بزرگ غوریان تبدیل شده است.

تا اکنون قونسلگری ایران در هرات در این زمینه واکنش نشان نداده است.

سید عبدالکریم زاهد خاطر نشان کرد که ادامه این وضعیت سبب آسیب پذیری بیشتر مردم غوریان شده است و در حال حاضر بیش از هشت هزار تن از جمله زنان و کودکان در این ولسوالی به مواد مخدر معتاد هستند.

ولسوال غوریان گفت:" هرچند مواد مخدر در غوریان کشت نمی‌ شود اما این ولسوالی به یک مسیر خوب برای ترانزیت مواد مخدر به دیگر مناطق تبدیل شده است و بیشتر درآمد طالبان در غوریان از طریق ترانزیت مواد مخدر بدست می آید."

به گفته سید عبدالکریم زاهد، غوریان بیابان های وسیعی دارد که با تشکیلات کم پولیس نمی توانند مانع از ترانزیت مواد مخدر شد و باید برای مبارزه جدی با این پدیده، نیروی بیشتر امنیتی به این ولسوالی اختصاص داده شود.

 بر پایه معلومات این مسؤل محلی، در جریان سال جاری دو کارخانه بزرگ مواد مخدر طالبان با دو محموله مواد مخدردر این ولسوای کشف و ضبط شده است.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات نیز تائید کرد که مواد مخدر از طریق ولایت هرات به ویژه ولسوالی غوریان ترانزیت و قاچاق می شود.

وی افزود:" طرح های مشترک از سوی نیروهای امنیتی بخاطر جلوگیری از کشت و قاچاق مواد مخدر روی دست گرفته شده و در جریان سال جاری پنج هزار جریب زمین زیر کشت مواد مخدر در هرات کشف و نابود شده است که بیانگر جدیت نیروهای امنیتی در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر می باشد."

ولسوالی غوریان در غرب شهر هرات قرار  دارد و با ایران ۸۰ کیلومتر مرز مشترک دارد. بر پایه معلومات مسؤلان محلی، مواد مخدر در شماری دیگری از ولسوالی های این ولایت که با ایران هم مرز هستند از جمله گلران و کهسان و زنده جان نیز قاچاق می شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر