زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شفاخانه هایی که مشکل زباله های خود را حل نکنند، بسته خواهند شد

شفاخانه هایی که مشکل زباله های خود را حل نکنند، بسته خواهند شد

author avatar
11 Apr 2017 - 20:06
شفاخانه هایی که مشکل زباله های خود را حل نکنند، بسته خواهند شد
author avatar
11 Apr 2017 - 20:06

کابل(پژواک،۲۲حمل۹۶): رئیس اجرایی حکومت، به شفاخانه ها هشدار داد در صورتی که مشکل زباله های طبی خود را تا یک هفته دیگر حل نکنند، بسته خواهند شد.

دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی حکومت در خبرنامه یی که به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، گفته است که این موضوع در نشست امروز کمیسیون عالی جلوگیری از آلودگی هوا که در کاخ سپیدار برگزار شد، بررسی شد.

ابتدا، غلام‌محمد ملک‌یار معاون اداره ملی حفاظت محیط زیست، از متوقف‌ساختن فعالیت «ریگ‌ریشن‌ها» در ولسوالی پغمان ولایت کابل به کمک وزارت امور داخله خبرداد و گفت که این دستگاه ها باعث تخریب زمین و آلودگی هوا شده بود.

وی ضمن درخواست تامین بودجه برای پُرکاری ساحات تخریب شده توسط ریگ‌ریشن‌ها، گفت که هنوزهم برخی از ریگ‌ریشن‌ها در کابل به ویژه در منطقۀ پلچرخی به گونۀ خودسر فعالیت دارند.

معاون اداره ملی حفاظت از محیط زیست، خاطر نشان کرد که هوای شهرهای بزرگ کشور همچنان آلوده است اما وضعیت در مقایسه با چهارسال قبل به شکل قابل ملاحظه‌یی بهبود یافته است.

ملک یار با زیان بار خواندن فعالیت داش‌های خشت‌پزی در منطقۀ ده‌سبز ولایت کابل، گفت که اداره محیط زیست به دلیل کمبود کارمند، توانایی نظارت دقیق از این داش‌ها را که شمار شان به یک‌هزار می‌رسد، ندارد.

وی در عین حال گفت که بر اساس یافته‌های اداره ملی حفاظت از محیط زیست، زباله‌های طبی نیز برای محیط زیست چالش‌آفرین است و بیشتر شفاخانه های کابل به این مسئله توجه لازم ندارند.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت، به ادارۀ ملی حفاظت زیست و شاروالی کابل هدایت داد تا یک‌جا با وزارت امور داخله به ریگ‌ریشن‌ها دو ماه وقت بدهند و در صورتی‌که تدابیر لازم را برای فعالیت‌های‌شان روی‌دست نگیرند، مانع فعالیت آنها شوند.

وی گفت کمیسیون قبلی که مسؤلیت حل این مشکل را بر عهده داشت، باید احیا شود و ضمن مذاکره با مردم در مورد متوقف‌ساختن فعالیت این داش‌ها اقدام گردد.

همچنان، رئیس اجرایی حکومت به مسؤلان وزارت صحت و اداره ملی حفاظت از محیط زیست هدایت داد تا به شفاخانه‌ها دو هفته وقت بدهند و در صورت بی توجهی به اوامر آنان در مورد حل معضل زباله های طبی، تمام این شفاخانه‌ها را بسته کنند.

عبدالله عبدالله در مورد شکایت اداره آب رسانی و کانالیزاسیون در مورد همکاری نکردن بیشتر وزارت خانه ها با این اداره در مورد تصفیه خانه های ادارات دولتی و شکایت اداره محیط زیست در مورد سرازیر شدن فاضلاب به رودخانه کابل گفت که این مسئله در نشست شورای وزیران بررسی خواهد شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر