زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مرحله نخست امتحان کانکور فاریاب برگزار شد

مرحله نخست امتحان کانکور فاریاب برگزار شد

author avatar
20 Apr 2017 - 19:32
مرحله نخست امتحان کانکور فاریاب برگزار شد
author avatar
20 Apr 2017 - 19:32

میمنه(پژواک،۳۱حمل۹۶): مرحله نخست امتحان کانکور فاریاب که برای شرکت در آن بیش از پنج هزار تن   از جمله ۲۴۰۰ دختر ثبت نام کرده اند، برگزار شد.

 برگزاری امتحان کانکور ولایت فاریاب به دلیل شمار زیاد دانش آموزان در دو مرحله برنامه ریزی شده است و نخستین مرحله آن امروز در صحن پوهنتون فاریاب در شهر میمنه برگزار شد و قرار است مرحله دوم آن فردا برگزار شود.

احمد جاوید رسولی، رئیس عمومی امتحانات کانکور وزارت تحصیلات عالی به آژانس خبری پژواک گفت که در این امتحان ۵۲۸۰ تن از کسانی که صنف دوازده را به پایان رسانده اند ثبت نام کرده اند که بیشتر از  ۲۴۰۰ تن دختر می باشند.

وی گفت:" نسبت به سال های پیش دو تفاوت عمده در امتحان کانکور به وجود آمده تا به شکل شفاف برگزار شود.در گذشته در فصل سرما برگزار می شد و دیگری استفاده  سیستم بیومتریک(درج مشخصات هویتی افراد به شکل الکترونیک) است که بخاطر شناسایی دقیق داوطلبان کانکور عملی می شود تا از تقلب جلوگیری شود."

محمد سمیع خیرخواه، رئیس شورای ولایتی فاریاب ضمن استقبال از شیوه برگزاری کانکور در این ولایت به ویژه عملی شدن سیستم بیومتریک گفت این سیستم باعث شفافیت و سهولت در روند امتحان خواهد شد.

شایسته، یکی از شرکت کنندگان امتحان گفت که برای راه یافتن به فاکولته کمپیوتر ساینس آمادگی گرفته است و امیدوار است که با کسب نمره خوب به آرزویش برسد.

وی ضمن استقبال از طرح جدید وزارت تحصیلات عالی به ویژه استفاده از سیستم بیومتریک گفت که در صورت اجرای درست این طرح و شفافیت در کار، حق کسی ضایع نخواهد شد.

ارسلا یاسین، معاون تدریسی ریاست معارف فاریاب گفت که ۳۸۲۰ شرکت کنندگان کانکور از کسانی هستند که سال ۹۵ سند فراغت گرفته اند و متباقی ازسال های قبل می باشند.

بر پایه معلومات وزارت تحصیلات عالی، انتظار می رود در امتحان کانکور امسال حدود ۳۰۰ هزار تن  شرکت کنند که از این جمله ۶۲ هزار در مؤسسات تحصیلات عالی دولتی و ۲۵ هزار در مؤسسات نیمه عالی دولتی جذب می شوند و بخشی هم به مؤسسات تحصیلات عالی خصوصی راه خواهند یافت.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر