زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کار ساخت مرحلۀ سوم بند “کمال خان” امروز آغازگرديد

کار ساخت مرحلۀ سوم بند “کمال خان” امروز آغازگرديد

author avatar
20 Apr 2017 - 10:09
کار ساخت مرحلۀ سوم بند “کمال خان” امروز آغازگرديد
author avatar
20 Apr 2017 - 10:09

زرنج (پژواک، ٣١ حمل ٩٦): محمد اشرف غنى، رييس جمهور کشور صبح امروز به ولايت نيمروز رفت و کار ساخت مرحله سوم بند کمال خان را افتتاح کرد.

بند کمال خان، در شمال ولسوالی چهار برجک در ٧٥ کيلومترى جنوب شهر زرنج مرکز ولايت نيمروز بالاى درياى هلمند موقعيت داشته، اين بند سه فاز (بخش) دارد که هزينه ساخت مجموعى آن بيش از يکصد ميليون دالر تخمين شده است.

ساخت مرحله اول بند کمال خان شامل يک قسمت ديوار خاکى کاسه بند است که در يک سمت دريا به طول ٣٤٠٠ متر،عرض ٣٢ متر و ارتقاع ٦ تا ١١ متر اعمار گرديده است و مرحله دوم آن که اعمار بندقلعه افضل خان و ساخت ديوار بود در ماه حوت ١٣٩١ قرارداد گرديد و باوجود تهديدات امنيتى اين مرحله در هشتم ثور١٣٩٤ تکميل گرديد.

ساخت مرحله سوم بندکمال خان که شامل ساخت بند اصلى کمال خان است که ارتفاع آن ١٦،٥متر و طول  آن ١،٦کيلومترمى باشد.پرچاوه بند کمال خان به طول ٤٥٠ متر و ارتفاع ٤ متر از کانکريت ساخته مى شود و مقدارى آبى که از آن عبور مى کند ١٥٠ متر مکعب در ثانيه مى باشد.

با تکميل اين بند سيلاب هاى مدهش کاهش وکنترول خواهدشد،بيش از ١٧٤٤٠٠ هکتار زمين هاى جديد و زمين هاى که با کمبود آب دچارهستند آبيارى مى شود،اين بند ٩ ميگاوات برق توليد خواهدکرد و بيش از ٦٠٠٠٠ خانواده از آن مستفيد مى شوند.

احمد عرب سخنگوى والى نيمروز به آژانس خبرى پژواک گفت که صبح امروز رييس جمهور محمد اشرف غنى با هيات همراهش به شهر زرنج رسيد.

وى علاوه کرد که رييس جمهورغنى وهيات همراهش کار ساخت فاز سوم بند کمال خان را   رسما افتتاح نمودند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر