زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

قوماندان امنيه: مشاورين خارجى براى کمک به طالبان وارد بغلان شده اند

قوماندان امنيه: مشاورين خارجى براى کمک به طالبان وارد بغلان شده اند

author avatar
17 May 2017 - 15:24
قوماندان امنيه: مشاورين خارجى براى کمک به طالبان وارد بغلان شده اند
author avatar
17 May 2017 - 15:24

پلخمرى (پژواک،٢٧ثور٩٦): قوماندان امنيۀ ولايت بغلان مى گويد که ده ها مشاور نظامى روسى، پاکستانى، مصرى و چيچنى، به هدف دادن مشوره به طالبان، وارد بغلان گرديده اند.

مل پاسوال اکرام الدين سريع قوماندان امنيه ولايت بغلان، روز چهارشنبه (٢٧ثور) در گفتگوى ويژه با خبرنگار آژانس خبرى پژواک گفت: "براساس اطلاعاتى که به دست ما قرارگرفته است، اين مشاورين با صدها طالب از خارج کشور و ولايات کندز، فارياب، بدخشان و هلمند؛ به ولسوالى هاى دهنه غورى، تاله وبرفک، برکه، دوشى و مناطق دندغورى و دندشهاب الدين آمده اند."

وى افزود که اين مشاورين از کشورهاى روسيه، چيچن، مصر، و پاکستان مى باشندو تلاش دارند که با حملات شان شاهراه شمال- کابل را مسدودنمايند؛ اما نيروهاى امنيتى تاکنون چندين عمليات را  راه اندازى کرده اند و نمى گذارند که آنان به اهداف شان برسند.

سريع، درادامۀ صحبت هايش گفت که در ٢٠ روز گذشته که جنگ شديد ميان نيروهاى امنيتى و طالبان در نقاط مختلف ولايت بغلان جريان دارد، ضربات سنگين به طالبان وارد گرديده است، ۶۴ طالب کشته شده و ۴٨ تن ديگر شان  زخمی گرديده اند.

اين مقام امنيتى ولايت بغلان افزود: "با توجه به ضرباتى که اخيراً به طالبان وارد گرديده است، دشمن ديگر توان مقابله و رويارويى با نيروهاى امنيتى افغان را نخواهندداشت."

 به گفتۀ اين منبع امنيتى بغلان، طالبان جنگ شديدى را در ولسوالی برکه آغاز کرده اند و از سه روز بدينسو، تلاش دارند تا اين ولسوالی را تحت تصرف خود در آورند؛ اما نيروهاى امنيتى براى شان اجازه اين کار را نداده و با قوت در برابر شان ايستادگى مى کنند.

بريد جنرال رجب على راشد معاون قول اردوى ٢٠٩ شاهين، به پژواک گفت که قطعات ريزرف و کمکى به ولايت بغلان رسيده و قراراست که عمليات تصفيوى بزرگ در ساحات ولسوالى دوشى، دهنه غورى و مناطق دندغورى و دندشهاب الدين از مربوطات شهرپلخمرى راه اندازى گردد.

احمد جواد باشنده ولايت بغلان، به پژواک گفت که از چند ماه بدينسو، جنگ در اين ولايت ميان نيروهاى امنيتى و مخالفان مسلح شدت گرفته است، که در اثر آن  راه های بغلان- کابل ، بغلان - کندز ، و  بغلان-- مزار شريف، اکثر اوقات به روی ترافيک بسته مى شود.

اين باشنده بغلان افزود: "ما از مقام های مرکزی ميخواهيم تا به مردم بغلان دل سوزانده و مردم را از اين مشکلات نجات دهند."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر