زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نظرسنجی: ٩١درصد مردم از خدمات انترنتى راضى نمى باشند

نظرسنجی: ٩١درصد مردم از خدمات انترنتى راضى نمى باشند

author avatar
17 May 2017 - 17:49
نظرسنجی: ٩١درصد مردم از خدمات انترنتى راضى نمى باشند
author avatar
17 May 2017 - 17:49

کابل (پژواک، ۲۷ ثور ۹۶): یک نظرسنجی نشان مى دهد که ٩١ در صد مردم، از خدمات انترنتى راضى نمى باشند و با مشکل در شبکه هاى اجتماعى به اطلاعات دسترسى پيدا مى کنند.

اين نظرسنجى از سوى دفتر حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان (نی) يک ماه پيش در ولایت های کابل، هرات، قندهار، بامیان، کاپیسا و لغمان از طريق مصاحبه هاى رو در رو با ٥٠٠ تن به منظور ارزیابی دسترسی شهروندان کشور به اخبار و اطلاعات، در شبکه هاى اجتماعى انجام شده است.

عبدالمجیب خلوتگر رییس اجرایی دفتر نی، امروز نتایج اين نظر سنجی را در کابل به خبرنگاران ارایه کرد.

به گفته وى، بيش از هشت در صد مصاحبه شونده ها گفته اند که به شکل نسبى از سرعت و کيفيت خدمات انترنتى شبکه هاى خدمات انترنتى راضى مى باشند.

اما او افزود که بيش از ٩١ در صد مصاحبه شونده ها به دليل قيمت بالا، سرعت بسیار پایین، عدم شفافیت در پنج فیصد مالیه از خدمات مخابراتى به دولت، عدم ارایه خدمات در مقابل اين مالیات از سوی دولت به شهروندان و دزدیدن کریدت از سوى شرکت های خدمات انترنتی را از مشکلات اساسى دراين بخش عنوان کرده اند.

موصوف گفت: "عدم شفافیت و حسابدهی درست در سیستم اداری مخابراتی کشور و بی مسوولیتی شرکت های خصوصی در قبال دولت و مردم، روند اطلاع رسانی را در میان شهروندان آسیب رسانده و دسترسی به اطلاعات را صدمه می رساند."

او افزود مصاحبه شوندگان گفته اند که برای رسیدگی به شکایات آنها از خدمات انترنتى، هیچ مرجع دولتی و خصوصی وجود ندارد.

خلوتگر گفت افغانستان در سطح منطقه یگانه کشوری است که گرانترین قیمت انترنت را دارا می باشد.

به اساس معلومات او؛ قیمت یک میگابایت انترنت در افغانستان ۱۲۰ دالر، پاکستان ۲۹ دالر، نیپال ۲۴ دالر، هندوستان ۱۸ دالر، ترکیه ۱۴ دالر، قزاقستان ۱۲ دالر و اوکراین ۳ دالر امريکايى می باشد.

پژواک تلاش کرد که در اين مورد با وزارت مخابرات و تکنالوژى معلوماتى نيز گفتگو نمايد؛ اما تماس با مقام هاى اين وزارت برقرار نشد.

همچنان دفتر نى در نشست امروز گفت که بررسی های حکومت از پرونده های خشونت علیه خبرنگاران در یک سال اخیر، قناعت بخش نمی باشد.

خلوتگر افزود که دفتر نی، بیش از ۵۰۰ پرونده خشونت علیه خبرنگاران را از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۴ برای بررسی به وزارت امور داخله فرستاده؛ اما در مدت بیش از یک سال تنها به ۲۰ پرونده بررسی شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر