زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله : هيچ‌کس نمی‌تواند مانع رشد و ايستاده‌گی زنان شود

عبدالله : هيچ‌کس نمی‌تواند مانع رشد و ايستاده‌گی زنان شود

author avatar
18 May 2017 - 11:21
عبدالله : هيچ‌کس نمی‌تواند مانع رشد و ايستاده‌گی زنان شود
author avatar
18 May 2017 - 11:21

کابل (پژواک،٢٨ثور٩٦):رييس اجرايى حکومت،نقش زنان را در راستاى تامين صلح و ثبات درکشور برجسته خوانده و مى گويدکه حکومت  به  نقش زنان در پروسه صلح و توانمندی آنان متعهد است.

داکتر عبدالله عبدالله رييس اجرايى حکومت که شام گذشته در ضيافتى به منظور قدردانی از اشتراک کنندگان و برگزارکننده‌گان چهارمين سمپوزيوم بين‌المللی زنان افغان تحت نام «زنان پيام‌آوران صلح» صحبت مى کردگفت که فعاليت در راستای صلح يک هدف پاک و مقدس است و برداشتن هر گام در اين زمينه نيک است؛ اما وقتی زنان اين گام را برمی‌دارند، ارزش‌ آن بالاتر می‌ باشد.

وى افزودکه  اکنون زنان افغان به راحتی خواسته‌های خويش را مطرح کرده و از حقوق‌شان دفاع می‌کنند و با اين بيداری و ايستاده‌گی آنان، هيچ‌کس نمی‌تواند به خاطر يک ملاحظه سياسی اين روند را بازدارد.

رييس اجرايى حکومت با ابراز خرسندی از اين ابتکار زنان گفت : (( انتظار داريم که نتايج اين سمپوزيوم برای تقويت و توانمندی زنان مفيد واقع گردد.))

انيس گل اخگر فعال جامعه مدنی مفاد قعطنامه اختتاميه اين سمپوزيوم را با رييس اجرايى حکومت درميان گذاشته از وى خواستار حمايت و همکارى دراين ارتباط گرديد.

همچنان نبيله مصلح معين وزارت امور زنان در باره سمپوزيوم ولايتی زنانِ شمال که در ولايت بلخ برگزار شده بود، نيز گزارش مختصری را ارايه کرد.

عبدالله وعده سپرد که حکومت وحدت ملی برای تحقق نتايج اين سمپوزيوم به ويژه نقش زنان در پروسه صلح و توانمندی آنان متعهد است.

به گفته او، کشورهای توسعه‌يافته هرگز به اين مقام و جايگاه نمی ‌رسيدند؛ اگر نيم از پيکر جامعه‌ شان را محروم و از صحنه دور نگه‌ می‌داشتند.

عبدالله گفت که حکومت از اين ابتکار زنان در راستای صلح حمايت همه جانبه می‌کند؛ زيرا اين مهمترين اولويت مردم افغانستان است.

در اخير برگزارکننده‌گان سمپوزيوم بين‌المللی زنان افغان به خاطر قدردانی از حمايت و پشتيبانی رييس اجراييه به وی تنديسی را اهداء کردند.

چهارمين سمپوزيم سه روزه، تحت نام «زنان افغان، پيام آوران صلح» به تاريخ ٢٥ ثور آغاز و  روزگذشته  با اعلام قطعنامه اى  خاتمه يافت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر