زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

جنرال دوستم بخاطرانجام معاينات صحى به ترکيه رفت

جنرال دوستم بخاطرانجام معاينات صحى به ترکيه رفت

author avatar
19 May 2017 - 23:15
جنرال دوستم بخاطرانجام معاينات صحى به ترکيه رفت
author avatar
19 May 2017 - 23:15

کابل (پژواک، ٢٩ ثور۹۶) : سخنگوى جنش ملي إسلامي افغانستان ميگويد که  جنرال عبدالرشيد دوستم معاون اول رياست جمهورى جهت انجام معاينات صحي  امروزعازم كشور تركيه گرديد.

بشيراحمد ته ينج نماينده مردم فارياب درولسى جرگه وسخنگوى حزب جنبش ملى اسلامى افغانستان در صفحه فيس بوك خود، سفر جنرال دوستم به تركيه را تأييد كرده اما جزييات بيشترارايه نکرده است.

وى گفته است كه بزودى در مورد سفر معاون صاحب اول رياست جمهورى به كشور تركيه جزييات ارائه مي كند.

ته ينج اضافه کرده است که معاون اول رياست جمهوري حين عزيمت جانب كشور دوست و برادر تركيه إظهار داشتند كه وى در هر نوع شرايط دشوار در پهلوي مردم خود قرار داشته و از وضعيت دشوار امنيتي در كشور نگران مى باشد.

وى ازقول جنرال دوستم گفته است : ( با انجام معاينات صحي در يك فرصت كوتاه به كشور بر ميگردم، انشاءالله موفقيت از آن مردم ما مي باشد و دشمنان ملت ما سرنگون خواهند بود .)

اين درحاليست که جنرال دوستم، در يک سال اخير بارها به دليل آنچه که نداشتن اختيارات لازم و سهم کم از قدرت می خواند، از رئیس جمهور شکايت می کرد.

روابط دو طرف در ماه های اخير بعد از متهم شدن دوستم به بدرفتاری با احمد ايشچی و تلاش حکومت برای پيگيری اين موضوع، سبب تيرگی بيشتر روابط آنان شده است تا جايی که دوستم ماهاست به دفتر کاری اش در قصرصدارت نرفته است.

با اين حال، هواداران جنرال دوستم  دريکماه گذشته درولايات جوزجان ، فاريات وسرپل نيز باگردهمايى  هاى اعتراضى از حکومت خواستند تا صلاحيت هاى معاون اول برگردانده شود.

ازسوى هم قبل ازاين، بانوى اول درصحبت با يک رسانۀ خارجى گفته بود که جنرال عبدالرشيد دوستم معاون اول رياست جمهورى، در نظارت خانگى  قراردارد؛ اما دفترمعاونت اول، اين اظهارات را رد نموده است.

 

 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر