زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

يک مرکز صحى در بغلان به دسترس هزاران خانواده قرار گرفت

يک مرکز صحى در بغلان به دسترس هزاران خانواده قرار گرفت

author avatar
16 Sep 2014 - 17:14
يک مرکز صحى در بغلان به دسترس هزاران خانواده قرار گرفت
author avatar
16 Sep 2014 - 17:14

پلخمرى، کابل (پژواک،٢٥ سنبله٩٣): يک مرکز صحى در ولايت بغلان، از کمک آلمان به بهره بردارى هزاران خانواده سپرده شد و کار دو پروژۀ ديگر آغاز گرديد.

اين مرکز صحى، امروز در منطقۀ اره کش ولسوالی نهرین، توسط ریاست صحت عامۀ بغلان افتتاح گردید.

عبدالعلیم غفاری معاون صحت عامۀ بغلان، به آژانس خبرى پژواک گفت که کلنييک صحى اره کش در يک طبقه، داراى نُه اتاق شامل بخشهاى ولادى، نسايى، جراحى، داخله و واکسيناسيون بوده و در مساحت دو جريب زمين، به هزينۀ ١٧ ميليون افغانى کمک آلمان اعمار گرديده است.

وى افزود که قبلاً کارمندان صحى، از  خانه هاى کرايى به حيث کلينيک استفاده ميکردند؛ اما حالا کلينيک صحى، به شکل پُخته و اساسى اعمار شده است.

ارباب عبدالمنان يکتن از متنفذين محل گفت: “مردم ما قبلاً بسيار مشکل داشتند و در گرمى در آفتاب و در زمستان زير برف و باران منتظر مريض خود بودند؛ اما حالا در کلينيک، اتاق پذيرش و سالون مجهز با چوکى ها وجود دارد.”

اين متنفذ علاوه نمود که مسوولان وعده کرده اند که اين مرکز را با ايکسرى و ساير ماشين هاى طبى نيز مجهز ميکنند.

از جانبى در خبرنامه اى که از سوى بخش روابط عامۀ دفتر همکارى هاى انکشافى آلمان (GIZ) در کابل به پژواک ارسال گرديده، گفته شده است که از این پس، خدمات اولیه مراقبتی درين کلينيک به شکل مناسب، برای ١٥ هزار باشندۀ نهرین فراهم خواهد شد.

منبع افزوده است: “اکنون باشندگان نهرين، دیگر مجبور نیستند تا برای دسترسی به شفاخانه ها در مناطق شهری، فواصل طولانی را بپیمایند و در عوض به سادگی می توانند موارد رایج چون زایمان یا سوء تغذی را با سهولت و سرعت بیشتر درین مرکز مورد رسیدگی قرار بدهند.”

امروز، کار دو پروژۀ ديگر در شهر پلخمرى مرکز بغلان نيز آغاز گرديد.

دفتر روابط عامۀ همکارى هاى انکشافى آلمان در کابل ميگويد که اين پروژه ها، شامل یک کتابخانۀ عامه توسط ریاست اطلاعات و فرهنگ، و یک تعمیر الحاقیه دارای اتاق های انتظار و محل بودوباش نگهبانان برای دفتر شورای ولایتی بغلان است.

منبع، ارزش مجموعی کلينيک صحى ولسوالى نهرين و اين دو پروژه را ٤٠ ميليون افغانی از کمک ادارۀ انکشافى آلمان، عنوان نموده است. 

Visits: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر