زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

جنرال عظيمى: افغان ها درمقابل حملات پاکستان صلاحيت جواب را دارند

جنرال عظيمى: افغان ها درمقابل حملات پاکستان صلاحيت جواب را دارند

author avatar
25 Jun 2011 - 18:26
جنرال عظيمى: افغان ها درمقابل حملات پاکستان صلاحيت جواب را دارند
author avatar
25 Jun 2011 - 18:26

کابل ( پژواک ٤ سرطان ٩٠): وزارت دفاع ملى ميگويد که در صورت تداوم حملات پيهم بر خاک افغانستان ،از جانب پاکستان، آنها صلاحيت جواب را دارند.

از دو هفته به اينسو، حملات توپخانه بر يک تعداد مناطق ولايات کنر، ننگرهار و خوست از خاک پاکستان آغاز شده که در اثر آن، تاکنون ده ها تن در ولايت کنر کشته و مجروح شده اند.

در يک اعلاميه که به تاريخ ٤ سرطان، از طرف وزارت دفاع ملى به آژانس خبرى پژواک ارسال شده، آمده است که دو روز قبل، حملات توپخانه از خاک پاکستان بر منطقه شنکورک کنر صورت گرفت که در اثر آن، دو طفل کشته و دو تن ديگر مجروح شده اند.

در اعلاميه از قول تورنجنرال محمد ظاهر عظيمى سخنگوى وزارت دفاع ملى هشدار داده شده است که چنين حرکات بر روابط ميان هردو کشور تاثير منفى ميگذارد و هيچگونه دليل معقول براى توجيه چنين اعمال وجود ندارد.

جنرال عظيمى ميگويد که به اساس مسلک عسکرى، اشتباهات حملات توپخانه و راکتى به گونه تکرارى در ساحه چند کيلو مترى، قابل قبول نيست.

وى افزود: (( پاکستان بايد بداند که مردم افغانستان در صورت ريختن خون مردم ما،واکنش نشان داده ميتوانند.))

وزارت دفاع ملى در اعلاميه ياد شده از حکومت پاکستان خواسته است که بطور عاجل ،حملات اسلحه سنگين را بر خاک افغانستان متوقف سازد و خسارات ناشى از حملات را جبران نمايد.

منبع افزود: (( يکبار ديگر ما در اين مورد نگرانى جدى را اظهار مينماييم زيرا با انجام اين کار ها روابط ميان هردو کشور با تهديد مواجه ميشود. ))

وزارت دفاع ملى گفته است که روز گذشته، حمله اسلحه سنگين بر ولسوالى تنى خوست نيز از خاک پاکستان صورت گرفته که در حمله متقابل، از توپخانه آنها جلوگيرى صورت گيرد.

منبع همچنان گفته است که بعد از ظهر روز گذشته ،چنين حمله در ولسوالى برمل پکتيکا نيز صورت گرفته که با حمله متقابل مواجه شده است.

Visits: 36

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر