زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

٢٣ شاگرد در بامیان به مرض ناشناخته مبتلا شده اند

٢٣ شاگرد در بامیان به مرض ناشناخته مبتلا شده اند

author avatar
26 Jun 2011 - 19:10
٢٣ شاگرد در بامیان به مرض ناشناخته مبتلا شده اند
author avatar
26 Jun 2011 - 19:10

باميان (پژواک، ٥سرطان ٩٠):   ٢٣تن از شاگردانسه لیسه نسوان درولسوالی یکه ولنگ ولایت بامیان،  به مرض نا شناخته مبتلا شده اند که تا هنوز دوکتوران در ولايت باميان از تشخیص آن عاجز مانده اند .

     محمد ناصرفیاض ولسوال این ولسوالی امروز ٥سرطان به آژانس خبرى پژواک  گفت که اين شاگردان ازمتعلمین لیسه ده سرخ ،شاه قلندر  وزارین ولسوالی یکه ولنگ ميباشند و دراثر یک نوع مریضی نا شناخته که دراین ولسوالی شیوع یافته است مصاب گردیده اند .

وی افزود : (( وقتی ما در لیسه هاى يادشده رفتیم این مریضان گاهی گریه، گاهی راه میرفت وگاهی هم از درد سر شکایت داشتند. ))

به گفته موصوف، که تیم تحقیقات قوماندانی امنیه ورياست امنیت ملی ولايت باميان برای تحقیق قضیه که کدام عوامل بیرونی در این قضیه دخیل مى باشد به ساحه رفته اند.

   درهمین حال  داکترمیر عبدالواحد سادات مسئول شفاخانه ای مرکزولسوالی یکاولنگ به پژواک گفت  تا هنوزبیست سه تن از این شاگردان  به  شفاخانه یکاولنگ  انتقال یافته وتحت مراقبت داکتران قرار دارند .

 داکترمهرعلی حسنی سرپرست ریاست صحت عامه بامیان به پژواک گفت که  این مریضی داراى علایم شوک عصبی بوده واختلالات صحی را به تعداد ازدختران درچند ین مکتب  ببار آورده است.

موصوف خاطر نشان ساخت که دو هفته قبل نيز شمارى از دختران مکاتب در ولاين باميان به اين مرض مبتلا شده بود که نمونه های خون این مریضان در شفاخانه مرکزی کابل وبه تیم صحی پی آرتی قندهارفرستاده شده است اما تا هنوزنوع مریضی شان تشخیص نگرديده است.

  زهرا ١٦ ساله یکتن ازشاگردان لیسه شاه قلندر ولسوالی یکه ولنگ درمورد علایم مریضی اش گفت یک نوع سرگیچی دارم وبعضی اوقات احساس ضعیفی مى کنم ز پعداً به زمین می افتم.

وی افزود در وقت که حمله بالایش می آید همراه با سردردى شدید فشار روحی بالایش می آید وازهمه چیز بدش می آید

 دوهفته پیش نیز دهها تن  ازدختران سه لیسه  درولسوالی های پنجاب و ورس دچارهمین نوع مرض شده بودند که پس از چندی حالت صحى آنان بهبود یافت .

Visits: 0

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر