زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزير دفاع پاکستان: طالبان و آدرس آنها به ما معلوم است

وزير دفاع پاکستان: طالبان و آدرس آنها به ما معلوم است

author avatar
28 Jun 2011 - 16:10
وزير دفاع پاکستان: طالبان و آدرس آنها به ما معلوم است
author avatar
28 Jun 2011 - 16:10

کابل (پژواک،٧سرطان٩٠) وزير دفاع پاکستان ميگويد که برقرار نمودن رابطه با طالبان مشکل نيست؛ چرا که به حکومت آنها معلوم است که طالبان و مراکز آنها در کجاست.

چوهدرى احمد مختار وزير دفاع پاکستان، اين اظهارات را در يک مصاحبۀ اختصاصى با بى بى سى بيان نموده، و امروز (٧ سرطان) در صفحۀ انترنتى آنها به نشر رسيده است.

وزير دفاع پاکستان، در پاسخ به سوالى در مورد مذاکره با طالبان مسلح به هدف حل مشکل افغانستان، گفت که در اين پروسه، بايد طالبان افغانى و پاکستانى هردو شامل گردند.

وى علاوه نمود: ((به حکومت معلوم است که طالبان در کجا هستند و مراکز و ادارات آنها در کجاست؛ تماس گرفتن با آنها موضوع مشکلى نيست. با تمام طالبان بايد مذاکره صورت گيرد؛ چرا که تمام محلات آنها به حکومت معلوم است.))

احمد مختار  علاوه کرد که طالبان، براى مذاکره به عربستان سعودى نيز رفته ميتوانند؛ آنها با کشورهاى ديگر آسياى ميانه نيز روابط خوب دارند.

به گفتۀ موصوف، طالبان مسلح با احزاب مذهبى پاکستان نيز رفت و آمد دارند و اينگونه

وزير دفاع پاکستان، در موردموقف پاکستان در مورد واکنش شديد رئيس جمهور حامد کرزى در عکس العمل به حملات پاکستان بر خاک افغانستان گفت، که رئيس جمهور کرزى و زردارى، در تهران مذاکرات مؤثرى داشته اند.

وى علاوه نمود؛ پاکستان نيز ميخواهد تا مشکل افغانستان هرچه زودتر حل گردد، درآنجا صلح تامين گردد و مهاجرين افغان مستقر در پاکستان، دوباره به کشورشان برگردند.

احمد مختار، در پاسخ به يک سوال در مورد کشته شدن اسامه بن لادن رهبر القاعده در ايبت آباد، گفت که ارگانهاى امنيتى در اين کار ناکام نشده اند.

وى علاوه نمود که امريکا تنکالوژيى دارد که آنها از کشف و کنترول آن  عاجز اند.

Views: 0

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر