زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اهالى واشير با بهتر شدن امنيت خواهان کارهاى بازسازى شدند

اهالى واشير با بهتر شدن امنيت خواهان کارهاى بازسازى شدند

author avatar
3 Jul 2011 - 15:37
اهالى واشير با بهتر شدن امنيت خواهان کارهاى بازسازى شدند
author avatar
3 Jul 2011 - 15:37

لشکرگاه(پژواک،١٢سرطان٩٠): اهالى ولسوالى واشير هلمند، ميگويند که امنيت در منطقه تامين گرديده؛ اما آنها همچنان از تسهيلات اوليۀ زندگى محروم اند.

ولسوالى واشير، در ٨٠ کيلومترى غرب مرکز هلمند، با ولايت فراه هم مرز است که دست کم چهار سال، مخالفين مسلح  بر آن  مسلط بودند؛ اما حدود يکماه قبل نيروهاى امنيتى افغان طى يک سلسله عمليات، آن را دوباره از نزد آنها گرفتند.

اکنون باشندگان همين ولسوالى ميگويند که امنيت درمنطقه استقرار يافته؛ اما از دولت و جامعۀ جهانى، خواهان آغاز کارهاى بازسازى اند.

حميدالله يکتن از باشندگان بازار واشير گفت که در منطقۀ آنها ضمن نبودن کلينيک هاى صحى و مکاتب، تسهيلات ديگر نيز وجود ندارد.

قرار اظهارات موصوف، در امتداد راه لشکرگاه، ماين فرش گرديده که درنتيجه، آنها مريضان خويش را بامشکلات فراوان به لشکرگاه و ولايات ديگر انتقال ميدهند.

نامبرده علاوه کرد که مريضان، گاهى اوقات در مسير راه جان ميدهند و آنها اجساد شان را دوباره به ولسوالى انتقال ميدهند.

حميدالله گفت که به علت نبودن مکاتب، اطفال آنها از نعمت تعليم نيز بى بهره مانده اند.

حاجى نورمحمد يکتن از موسفيدان واشير، به خبرنگاران گفت که تمام کاريزهاى منطقه غيرفعال گرديده، آب آشاميدنى و زراعتى نيز ندارند.

قرار اظهارات موصوف، به سبب آشاميدن آب غيرصحى، ساکنين منطقه به امراض گوناگون دچار گرديده اند.

آب نيست، بخش زراعت شان متضرر گرديده، آب آشاميدنى ندارند که از اين رو، زندگى آنها به خطرات گوناگون مواجه گرديده است.

نامبرده از دولت خواست که به طور دوامدار در منطقه امنيت را تامين نمايد، راه هاى امتداد يافته ميان مرکز و ولسواليها اعمار شوند، کاريزها پاک شده و براى جوانان بيکار منطقه، زمينۀ کار را مساعد نمايد.

پاچا يکتن از باشندگان ديگر منطقه،به پژواک گفت که مقامات دولتى، وعدۀ کارهاى بازسازى و رفع نمودن مشکلات را به آنها سپرده اند؛ اما تاحال هيچ کارى انجام نداده اند.

نامبرده افزود: ((اگر دولت ميخواهد مردم را به خود نزديک کند، پس مشکلات آنهارا بايد رفع نمايد.))

پاچا علاوه کرد: در فرا راه دولت هيچ نوع مشکلى موجود نيست، طالبان مسلح از منطقۀ آنها رفته اند؛ پس به دولت لازم است که با اغتنام از فرصت کار کند.

محمد داوود نورزى ولسوال جديد واشير، در ولسوالى متذکره به خبرنگاران گفت از زمانيکه ولسوالى از نزد مخالفين مسلح، دوباره تسخيرشده است؛ غرض حل مشکلات، يکجا باسران قومى در روستاهاى مختلفُ شوراها را ايجاد کرده اند.

نامبرده گفت تقاضاها و مشکلات مردم را شنيده، مرکز را در جريان گذاشته و به اسرع وقت کارهاى عمرانى در اين ولسوالى، آغاز خواهد شد.

قراراظهارات ولسوال، درحال حاضر حدود ٣٢ کيلومتر از منطقه را که ١٣ کاريز در آن موجوداست، از مخالفين دولت پاکسازى نموده و عمليات را مطابق پلان، به مناطق ديگر نيز گسترش خواهند داد.

نامبرده افزود که تاکنون، با هيچ نوع  واکنشى از سوى مخالفين  مواجه نشده و مشکلاتى وجود ندارد.

Visits: 63

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر