زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت داخله از انحلال پنج کمپنى امنيتى مربوط به مقامات دولتى خبر داد

وزارت داخله از انحلال پنج کمپنى امنيتى مربوط به مقامات دولتى خبر داد

author avatar
3 Jul 2011 - 15:30
وزارت داخله از انحلال پنج کمپنى امنيتى مربوط به مقامات دولتى خبر داد
author avatar
3 Jul 2011 - 15:30

کابل (پژواک،١٢سرطان ٩٠): وزارت داخله ميگويدکه براى اولين بار، پنج کمپنى امنيتى خصوصى مربوط به مقامات دولتى، منحل گرديده و فعاليت شان منع شده است.

پاسوال سيد عبدالغفار سيد زاده رييس مبارزه با تروريزم وزارت امور داخله، به آژانس خبرى پژواک گفت که اين کمپنى ها جواز فعاليت داشتند و در سه روز گذشته، منحل شده اند.

وى کمپنى ها را به نام هاى ان سى ال، ايليت، شپهرد، اس  اس  اس آى، و ال سى جى خوانده، افزود که از نزد اين کمپنى هايى که مربوط مقامات دولتى بودند،  ٤٥٧ ميل سلاح مختلف النوع و ٥٩ پايه مخابره به دست آمده است.

 سيدزاده  از اين مقامات  نام نبُرده، گفت که اين سلاح ها امروز رسماً به معاونت داياگ (انحلال گروپ هاى مسلح غير قانونى)  رياست مبارزه با تروريزم وزارت داخله، تحويل داده شد.

به گفتۀ رييس مبارزه با تروريزم وزارت داخله، ١٢٠٠ ميل سلاح ديگر اين  پنج کمپنى، در جمع کمپنى هاى فعال قيد و جمع گرديده است و در ختم کار آنها، از کمپنى هاى مذکور دوباره اخذ ميگردد.

در مجموع ٥٢ کمپنى امنيتى خصوصى،  شامل ٢٧ خارجى و ٢٥  داخلى در کشور فعاليت داشتند، که براى نخستين بار پنج کمپنى داخلى آن، اکنون منحل گرديدند.

اما سيد زاده  گفت که کمپنى  هاى متباقى، تا ٢٨ حوت سال جارى جواز فعاليت دارند و بعد از اينکه پوليس محافظت عامه به کار آغاز نمايد، امنيت تمام موسسات داخلى و خارجى را به عهده ميگيرند و اين کمپنى ها منحل ميشوند.

از سوى ديگر، عبدالرزاق اميرى معاون رياست مبارزه با تروريزم  وزارت داخله در امور داياگ گفت که قرار است فردا يک کمپنى مربوط مقامات دولتى که جواز فعاليت دارد، نيز منحل گردد.

وى در بيان علت اينکه چرا به تعدادى از کمپنى ها  اجازه داده شده است  تا پايان سال جارى فعاليت نمايند؟ گفت که  اکثر نهادهاى داخلى و خارجى، تا آخر سال با کمپنى ها قرار داد دارند و بايد تا ختم قرارداد کار نمايند.

اما اميرى تصريح کرد که بعد از انقضاى اين مدت، رياست محافظت عامه، مسووليت تامين امنيت موسسات داخلى و خارجى را به عهده ميگيرند و قرارداد با اين رياست، عقد ميگردد و مسووليت نهادها را پوليس به دوش ميگيرد.

موصوف خاطرنشان نمود که از جمله ٥٢ کمپنى داخلى و خارجى، آنهايى که تخطى نموده اند، در قدم نخست و شرکت هاى بعدى، در اخير منحل ميشوند.

وى منحل شدن کمپنى هاى امنيتى را روى تامين امنيت اثرگذار دانست و گفت: ((بعد از اينکه رياست محافظت عامه به کار  آغاز نمايد، امنيت در سرتاسر کشور بهتر ميگردد.))

اين درحالى است که سال گذشته، رييس جمهور حامد کرزى کمپنى هاى خصوصى را به مثابۀ حکومت موازى خوانده و با اعلام انحلال، آنها را در قتل و آزار و اذيت مردم دخيل دانسته بود.

از آن زمان  تاکنون،  ٥٧ کمپنى امنيتى غيرقانونى در کابل و ولايات، منحل شده و در مجموع بيش از سه هزار ميل سلاح مختلف النوع، از نزد آنها جمع آورى و به پروسۀ داياگ سپرده شده است.

Visits: 1

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر