زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

٢٣مخالف مسلح کشته و ٤٦ تن ديگر بازداشت گرديد

٢٣مخالف مسلح کشته و ٤٦ تن ديگر بازداشت گرديد

author avatar
20 Oct 2011 - 13:59
٢٣مخالف مسلح کشته و ٤٦ تن ديگر بازداشت گرديد
author avatar
20 Oct 2011 - 13:59

کابل (پژواک،٢٨ميزان٩٠): وزارت امورداخله، از کشته شدن ٢٣ مخالف مسلح دولت و دستگيرى ٤٦ تن ديگر در چند ولايت، و کشف يک موتر حامل سلاح در کابل، خبر داد.

در خبرنامه اى که از سوى اين وزارت، امروز (٢٨ميزان) به آژانس خبرى پژواک مواصلت نموده، گفته شده است که اين تلفات و دستگيرى ها، در نتيجۀ ده عمليات  مشترک پوليس ملی با تشريک مساعی اردوى ملى و نيروهاى آيساف، در٢٤ساعت گذشته به ميان آمده است.

منبع افزوده است که اين عمليات در ولايات بغلان، هلمند، پکتیا، ننگرهار، غزنی، خوست و پکتیکا انجام شده است.

در خبرنامه گفته شده که در جريان این عملیات ها، یکتعداد جنگ افزار شامل پنج ميل کلاشنکوف، یک بمب دستی، سه ثوب پرتله و سه عدد شاژور به دست پوليس افتاده است.

به گفتۀ منبع، منسوبین پولیس ملی در جریان ۲۴ ساعت گذشته، چهار حلقه ماین ضد وسایط و یک مرمی BM1 را که از سوی مخالفان مسلح دولت برای انجام اعمال تخریبی در مربوطات ولایات پروان، کندهار، لغمان و هلمند جاسازی شده بود، نيز کشف و خنثی نموده اند.

از سوى ديگر در يک خبرنامۀ دفتر مطبوعاتى زون ١٠١ آسمايى کابل، گفته شده است که پولیس اين قوماندانی، حوالى ساعت 7 شب گذشته، يک موتر مینی بوس را که ازطرف کابل به سوى شمال درحرکت بود، در نزدیکی دروازۀ کوتل خيرخانه مربوط حوزه هفدهم امنیتی توقف داد.

منبع علاوه کرده است: ازاین موتر که در آن ظاهراً چوب باربود، ١٩ میل کلاشنکوف، ٣٣   تفنگچه مکروف و بیش از چهارهزار فیرمرمی آن به دست آمده است.

به گفتۀ قوماندانى زون ١٠١ آسمايى کابل، راننده به ظن انتقال اسلحه از سوی پولیس بازداشت شده و تحقیقات در مورد جریان دارد.

همچنان سه مرمی توپ مختلف النوع، دو مرمی هاوان ٨٢ ملی متری و يک حلقه ماین ضدوسایط، که ازسالهای قبل درساحۀ دشت چمتله مربوط حوزه هفدهم کابل باقی مانده بود، توسط پولیس کشف و ضبط گردید.

Visits: 0

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر