زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

يک تبعۀ ايران به اتهام قاچاق هيروئين به ٢٠ سال حبس محکوم شد

يک تبعۀ ايران به اتهام قاچاق هيروئين به ٢٠ سال حبس محکوم شد

author avatar
29 Oct 2011 - 12:07
يک تبعۀ ايران به اتهام قاچاق هيروئين به ٢٠ سال حبس محکوم شد
author avatar
29 Oct 2011 - 12:07

کابل (پژواک ٧ عقرب٩٠):محکمۀ استیناف جرایم مسکرات و مواد مخدر، يک تبعۀ ايران را به اتهام قاچاق هيروئين به ٢٠ سال حبس محکوم کرد.

احمدخالد “موحد”سخنگوی مرکز عدلى و قضايى مبارزه عليه مسکرات و موادمخدر، امروز(٧ عقرب) به آژانس خبرى پژواک گفت که اين تبعۀ ايران چندى قبل، توسط پولیس از ساحه سرحدی  پل ابریشم ولایت نیمروز دستگیر شده بود.

موحد افزود که از نزد وى ٩٠ کيلوگرام هیروئین که آنرا در قسمت وسط موتر باربری خود جاسازی کرده بود و به ایران قاچاق مينمود، کشف و بدست آمده است.

سخنگوى اين مرکز،ميگويد که قرار معلومات څارنوال موظف، متهم از هشت سال به اینسو به وسیله موتر باربری اش که خود مالک و راننده آن بود، اموال متقاضیان را از افغانستان به ایران و برعکس آنرا انتقال میداد و چند بار مواد مخدر را به آنسوی مرز(ایران) نيز قاچاق نموده بود.

به گفتۀ وى، این شهروند چهل ساله ایرانی با آنکه در جریان تحقیقات و جلسۀ قضايی ،از انجام کارش اظهار ندامت نکرده اعتراف نموده است که فی کیلو گرام مواد مخدر را در بدل ششصد هزار تومان ایرانی از ولایت نیمروز تا شهرتهران پايتخت ايران انتقال میداد.

منبع ميگويد : با آنکه در جریان تحقیق، ماده ٦٤ قانون مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر برای متهم قرائت گردید که هویت قاچاقبران را افشا نماید تا در میعاد حبس اش تقلیل به وجود آید،اما موصوف از افشای هویت قاچاقبران و همکاری با ریاست تحقیق جرایم مسکرات در راستای دستگیری آنها، خود داری کرد.

موحد علاوه کرد که هيئت قضايی ، این شهروند ایرانی را به رویت دلایل الزام و مواد قانون مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر به بیست سال حبس محکوم نمود.

قابل ذکراست که در جريان امسال، دو خانم ایرانی، يک مرد تاجکى و يک پاکستانى به اتهام قاچاق مواد مخدر از جانب محکمه استیناف جرایم مسکرات و مواد مخدر نیز محکوم به مجازات شده اند.

در کنار آن در سال جارى، ٣٣٥  افغان مربوط چند ولايت، نيز توسط همين محکمه به حبس هاى مختلف المدت محکوم گرديده و چهار تن برائت گرفته اند.

Views: 0

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر