زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بهترين زمان براى عقد نکاح بين عيد سعيد فطر وعيد قربان مى باشد

بهترين زمان براى عقد نکاح بين عيد سعيد فطر وعيد قربان مى باشد

author avatar
6 Nov 2011 - 11:15
بهترين زمان براى عقد نکاح بين عيد سعيد فطر وعيد قربان مى باشد
author avatar
6 Nov 2011 - 11:15

کابل ( پژواک ١٥ عقرب ٩٠ ) يک جوان ٢٣ ساله که بعد از عيد فطر و قبل از عيد قربان عقد نکاح نموده ، مى گويد: (( مردم ميگن که دراين وقت نکاح خوب نمى باشد اما مه کاملا خود را خوشبخت احساس می کنم و هيچ مشکل را نديده ام.))

راويل که باشندۀ چهارقلعه وزیرآباد شهر کابل است و حدود يک سال از عروسى اش مى گذرد، در گفتگو با  آژانس خبرى پژواک اضافه کرد  که پيش از عروسى شمارى از مردم به وى مى گفت که بايد بعد از عيد فطر و قبل از عيد قربان مراسم عقد نکاح صورت نگيرد ، زيرا عقد نکاح در اين ايام شگون بد دارد.

وى گفت : “ عروسى مه به خاطرى که بين فاميل مه و نامزدم کمى رنجش پيدا شد ، بين دو عيد شد ، مه هم تشويش داشتم که به خاطر نکاح بسته کردن در اين روزها کدام مشکل بريم پيدا نشه اما به فضل خدا هيچ گپى نشد.”

عيد قربان بعد از دو ماه و ده روز از عيد سعيد فطر تجليل مى گردد و برعلاوه راويل شمار ديگرى از مردم نيز  در مدت اين دو ماه و ده روز عقد نکاح را شگون بد فکر مى کنند، اما علماى دين نه تنها اينکه اين نظريه را رد مى کنند،عقيده داشتن به همچو موارد را گناه  مى دانند.

حامد ٣٠ ساله باشندۀ قلعه نجار هاى خيرخانه شهرکابل که حدود هشت ماه قبل نامزد شده و يک ماه قبل مى خواست که مراسم عروسى شان صورت گيرد ، مى گويد: ((خشويم نماند که عروسى ما شوه،  مى گفت  که بين دو عيد شگون خوب نداره ، خدا اى قسم رسم وعنعنه ره که نه در دين ونه درمذهب است، گم کنه. ))

وى مى گويد ، ميداند که همچو باورها اساس شرعى ندارد و عقد نکاح بعد از عيد فطر و قبل از عيد قربان مشکلى خلق کرده نمى تواند ، زيرا خير و شر از جانب خداوند ( ج ) است ، اما ناگزير بود که خواست خشويش را بپذيرد.

نويد احمد باشندۀ قلعه زمانخان شهرکابل که يک سال قبل نامزد شده است ،مى گويد پلان داشت که در ماه ميزان مراسم عروسى را برگزار نمايد اما  نامزدش مانع شده و گفته است که در اين روزها عقد نکاح شگون بد دارد .

وى افزود: (( نامزدم تاکيد داشت که يک بدبختى کلان رخ ميته اگر در اين روزها عروسى کنيم ، کسى خواهد مرد ويا اولاد در خانه ما نخواهد شد ، ازهمى قبيل گپ ها ره مى گفت .))

 فريبا  ٤٥ ساله باشنده چهلستون شهر کابل که ٩ ماه قبل يگانه پسرش را نامزد نموده،  نيز به اين باور است که  که نکاح بعد از عيد فطر و قبل از عيد قربان سبب بد بختى داماد و عروس  مى شود .

او علاوه کرد : (( هر قدر که پسرم خواست که قبل از عيد قربان مراسم عروسى اش شوه،  مه نخواستم که زندگى بچيم وعروسم خراب شوه وبدبخت شوند،  بچيم هنوز چيزى ره نمى فامه ، بى عقل است. ))

به گفته وى ، خواهرزاده اش ٢٠ سال قبل عروسى کرده اما تا حال به دليلى صاحب اولاد نشده که نکاح او در همين روزها شده بود.

شمارى از مردم درمرکز و ولايات کشورکه مى خواهند بعد از عيد سعيد فطر و قبل از عيد قربان مراسم عروسى شانرا برگزار نمايند، شب ٢٧ماه مبارک رمضان مراسم نکاح را انجام ميدهند.

اما مولوى محمد صديق مسلم رييس عمومى دارالافتاء ستره محکمه کشور مى گويد که شگون بد فکر کردن انجام عقد نکاح در روزهاى بعد از عيد فطر و قبل از عيد اضحى  نه در کلام الله مجيد و نه هم در سنت پيغمبر ( ص) وجود دارد.

به گفتۀ وى، در شريعت اسلامى انجام کارهاى غير اسلامى که در دين وجود نداشته باشد و آن جزء دين پنداشته شود، گناه بزرگ مى باشد.

به نظر موصوف، بهترين زمان براى عقد نکاح بين عيد سعيد فطر و عيد قربان مى باشد، چون عقد نکاح بى بى عايشه ( رض ) و پيامبر بزرگ اسلام حضرت محمد( ص )  نيز در همين مدت صورت پذيرفته است.

وى از تمام علماى دين خواست که اذهان مردم را در اين مورد روشن سازند تا مرتکب گناه نشوند

Visits: 4481

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر