زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

١٤ تن از سه و نيم تا ٢٠ سال حبس محکوم به مجازات شد

١٤ تن از سه و نيم تا ٢٠ سال حبس محکوم به مجازات شد

author avatar
13 Dec 2011 - 12:22
١٤ تن از سه و نيم تا ٢٠ سال حبس محکوم به مجازات شد
author avatar
13 Dec 2011 - 12:22

شهرکابل (پژواک،٢٢قوس٩٠): محکمۀ استیناف جرایم مسکرات و موادمخدر، ١٤ تن را در پيوند به قاچاق موادمخدر، از سه و نيم الى بیست سال حبس محکوم نمود.

احمد خالد “موحد” مسوول مطبوعاتى مرکز عدلی و قضايی مبارزه علیه مسکرات و موادمخدر،  امروز(٢٢ قوس) به آژانس خبرى پژواک گفت که اين افراد، باشنده هاى ولایات نیمروز، کندهار، کنر، هرات، پروان، بغلان و بادغیس هستند.

 وى علاوه کرد که ارگان های کشفی پولیس، ٦٤ کیلوگرام هیروئین، بیش از یک تُن تریاک و ١١٥ لیتر مشروبات الکولی را، از نزد آنها که درحال قاچاق بود، کشف و ضبط نموده اند.

منبع افزود که هيئت قضايی محکمۀ استیناف طی جلسات قضايی علنی، این ١٤ تن را به حبس   سه سال و نيم تا بیست سال، محکوم به مجازات نموده و تصریح کردند که اوراق این قضایا، برای قطعیت به دیوان امنیت عامۀ ستره محکمه فرستاده میشود.

موحد علاوه کرد که فیصله های هيئت قضايی محکمۀ استيناف، در حضور څارنوالان موظف قضایا و وکلای مدافع متهمین، ابلاغ شده است.

قابل ذکراست که محکمۀ استیناف جرایم مسکرات و موادمخدر، ماه گذشته١٧ تن را به جرم قاچاق موادمخدر، از ٩ تا ٢٠ سال حبس محکوم کرد. اين محکمه در سال جاری، جمعاً بيش از٢٠٠تن را به حبس مختلف المدت محکوم نموده است.

 بر اساس راپور ادارۀ مبارزه عليه موادمخدر و کنترول جرايم ملل متحد UNODC، در حال حاضر، نظر به آفات طبيعى که در کشتزارهاى کوکنار ديگر کشورها به وجود آمده است، افغانستان ٩٠ درصد ترياک جهان را توليد ميکند؛ حال آنکه سال گذشته افغانستان ٨٢ درصد ترياک جهان را توليد ميکرد.

طبق آمار رسمى، حدود يک ميليون تن در افغانستان به موادمخدر معتاداند و وزارت مبارزه با موادمخدر ميگويد که حکومت، تنها توان معالجۀ يک درصد آنها را دارد؛ اما تا چند سال آينده تداوى معتادان، تا چهل درصد افزايش خواهد يافت.

Visits: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر