زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نجيبه: با سه عضو خانواده ام توسط پوليس لت وکوب شده ام

نجيبه: با سه عضو خانواده ام توسط پوليس لت وکوب شده ام

author avatar
8 Jan 2012 - 15:13
نجيبه: با سه عضو خانواده ام توسط پوليس لت وکوب شده ام
author avatar
8 Jan 2012 - 15:13

شهر کندز (پژواک ١٨ جدى ٩٠): يک زن درولايت کندز ادعا ميکند که با سه عضو خانواده اش توسط پوليس لت وکوب شده است. اما قوماندانى امنيه ميگويد که اين خانواده توسط افراد مسلح غير قانونى مورد لت و کوب قرار گرفته اند.

اين خانواده که باشندۀ منطقۀ نهر سياب مربوط حوزۀ سوم امنيتى شهر کندز است، ميگويند که بخاطر يک و نيم جريب زمين با اقارب خود دعوا دارند.

نجيبه يکى از زنان خانواده ميگويد که اين زمين، از آنها بوده و سند ملکيت نيز در دست دارند. اماجانب مقابل که پسران کاکاى شوهرش هستند، زمين را ملکيت خود ميدانند و قضيۀ آنها از يکسال بدينسو در محکمه در جريان است.

وى به آژانس خبرى پژواک گفت که  شام گذشته؛ پنج پوليس همراه با چند نفر جانب مقابل، داخل حويلى آنها شدند، مرد هاى شان در خانه نبود وپوليس بدون موجب به لت و کوب آنها پرداخت.

نجيبه ٤١ ساله ادعا ميکند که پوليس او، دو دختر و سنويش را با ميل تفنگ و چوب مورد لت و کوب قرار داده است.

اين زن که يک دست و يک پايش زخمى بود، افزود: ((ما تصميم داشتيم که در اين زمين که در کنار منزل ما واقع است، خانه بسازيم؛اما پوليس هشدار داده که اگر آبادى کنيم، حالت ما را از اين هم بدتر خواهد کرد.))

اما سيد سرور حسينى مسوول مطبوعاتى قوماندانى امنيۀ کندز ميگويد که اين عده زنان، توسط پوليس نه  بلکه توسط افراد مسلح غير قانونى لت و کوب شده اند.

او به پژواک گفت که  افراد مسلح تحت تعقيب جدى پوليس قرار دارند و به زودى شناسايى و بازداشت خواهند شد.

حسينى علاوه کرد که پوليس چند بار بخاطر اينکه منازعه بين طرفين دعوا بيشتر نشود؛ جهت پيگيرى قضيه به محل اعزام شده بود. از جمله سه روز قبل دو پوليس زن که به منزل اين خانواده رفته بود، مورد لت و کوب زنان خانواده قرار گرفته بودند که جهت تداوى به شفاخانه انتقال گرديدند.

اما اين خانواده ادعا ميکند که پوليس در موتر رنجر آمده و آنها را لت و کوب نموده بودند.

حاجى نعمت الله يکى از موسفيدان محل نيز ميگويد که آنها  شام گذشته، يک موتر رنجر را ديدند که از مقابل مسجد گذشته و به طرف خانۀ همين خانواده رفتند.

اين موسفيد مى افزايد که بعداً اطلاع يافت که پوليس  با زنان خانه درگير شده بود، اما از اينکه او شاهد صحنه نبود، گفته نمى تواند که زنان لت و کوب شده اند يا خير!

وى اضافه ميکند که اين دو خانواده؛ بين هم بخاطر ميراث زمين دعوا دارند و در گذشته چند بار بين هم مشاجره کرده بودند.

گفتنى است که ماه گذشته؛ افراد مسلح غير قانونى شبهنگام داخل يک منزل در منطقۀ بولک اول در مربوطات حوزۀ چهارم امنيتى شهرکندز شدند و بر سلطان محمد صاحب منزل، خانم و سه دخترش تيزاب پاشيدند. پوليس بعداً يک گروپ چهار نفرى مسلح را به حيث مرتکبين اين عمل، دستگير نمود.

افراد مسلح، يکى از از دختران آنها بنام ممتاز را خواستگارى نموده، اما خانواده و دختر رضايت نداشته و دختر با يکى از اقارب خود نامزد شده بود.

ممتاز که وضعيت صحى اش بر اثر تيزاب پاشى در شفاخانۀ کندز وخيم بود، از سوى رياست امور زنان آن ولايت غرض تداوى به هندوستان فرستاده شده است.

Visits: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر