زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

موافقتنامۀ همکاری های دراز مدت ستراتیژیک ميان افغانستان و ايتاليا به امضا رسيد

موافقتنامۀ همکاری های دراز مدت ستراتیژیک ميان افغانستان و ايتاليا به امضا رسيد

author avatar
27 Jan 2012 - 12:34
موافقتنامۀ همکاری های دراز مدت ستراتیژیک ميان افغانستان و ايتاليا به امضا رسيد
author avatar
27 Jan 2012 - 12:34

کابل(پژواک، ٧جدى ٩٠) : رئيس جمهور افغانستان و صدراعظم ايتاليا، موافقتنامۀ همکاری های دراز مدت ستراتیژیک را به امضا رسانيدند.

در خبر نامۀ که ديشب ٦ جدى از سوى رياست جمهورى به آژانس خبرى پژواک ارسال شده، آمده است که به اساس این توافقنامه ایتالیا پس از سال ٢٠١٤ در عرصه های سیاسی، امنیتی، مبارزه علیه مواد مخدر، همکاری های فرهنگی و رسانه ای، حاکمیت قانون و ظرفیت سازی به کمک های خویش به افغانستان ادامه خواهد داد.

در خبر نامه ياد آورى شده است که حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان در دومین روز سفرش به ایتالیا اين موافقتنامه را با آقای ماریو مونتی صدراعظم آن کشور به امضا رسانید که به اساس آن ساحات همکاری ایتالیا به افغانستان گسترش خواهد یافت.

خبر نامه مى افزايد که پس از امضای موافقتنامه رئیس جمهور کشور و صدراعظم ایتالیا در یک نشست مشترک خبری اشتراک کردند.

به نقل از خبر نامه در اين نشست خبرى صدراعظم ایتالیا طی صحبتی گفت که امضای موافقتنامه ستراتیژِیک اساس همکاری های آینده هر دو کشور را تشکیل می دهد، پیام عمدۀ دیدار امروز ما این است که مسئولیت ها و همکاری های ایتالیا پس از خروج نیروهای ایتالوی در سال ٢٠١٤ میلادی کاهش نخواهد یافت.

در خبر نامه گزارش شده است که صدراعظم ایتالیا در ادامه گفت که کشورش همکاری های اقتصادی دراز مدت خویش را به افغانستان گسترش خواهد داد و تاکید کرد که ایتالیا به انکشاف زیربناهای افغانستان اهمیت زیادی قایل است.

وی افزود که ایتالیا، افغانستان را تنها نخواهد گذاشت بلکه به همکاری در ساحات ملکی و اقتصادی بیشتر از پیش دخیل خواهد بود.

صدراعظم ایتالیا اظهار داشت که کشورش از تلاش های دولت افغانستان در پروسه صلح و مصالحه حمایت می کند و افزود: افغانستان پیشرفت های چشمگیری را در روند صلح بدست آورده و از رهبری حکومت افغانستان در این رابطه قدردانی می کنیم.   

در خبر نامه تذکر يافته است که در اين نشست خبرى رئیس جمهوری افغانستان طی صحبتی ضمن اینکه از همکاری های ایتالیا به افغانستان قدردانی کرده گفت : (( برای من جای مسرت و افتخار است که با کشور ایتالیا موافقتنامه روابط ستراتیژیک را به امضا رسانيدم.))

در خبر نامه اضافه شده است که حامد کرزى  از سرمایه گذاران ایتالوی خواست تا به افغانستان بیآیند و در معادن کشور سرمایه گذاری کنند و همچنان از صدراعظم ایتالیا دعوت به عمل آورد که در یک فرصت مناسب از افغانستان دیدن کند.

Visits: 2

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر