زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در انفجار موتر بم درشهرکندهار ٧ تن کشته و ١٩ ديگر مجروح شدند

در انفجار موتر بم درشهرکندهار ٧ تن کشته و ١٩ ديگر مجروح شدند

author avatar
5 Feb 2012 - 12:24
در انفجار موتر بم درشهرکندهار ٧ تن کشته و ١٩ ديگر مجروح شدند
author avatar
5 Feb 2012 - 12:24

کندهار(پژواک ١٦دلو ٩٠:) انفجارى که چاشت امروز درمنطقۀ سنځرى ادۀ نزديک چهارراهى شهيدان شهر کندهار رُخ داد  ٢٦ تن به شمول پوليس و افراد ملکى کشته و مجروح گرديد و شيشه هاى ساختمانهاى نزديک فرو ريختند.

 توريالى ويسا والى کندهار، يک ساعت بعد از انفجار در مرکز روابط ومعلومات با رسانه هاى مقام ولايت به خبرنگاران درمورد معلومات ارايه کرد.

 والى گفت که اين انفجار، حوالى ساعت ١٢ ظهر در ادۀ سنځرى نزديک قوماندانى امنيه بر يک موتر رنجر پوليس ملى صورت گرفت که آنها از اين جا منحيث توقفگاه وسايط استفاده ميکنند.

 وى افزود که انفجار ناشى از مواد تعبيه شده در موتر کرولا رخ داد که به سبب آن ، ٥ پوليس و دوفرد ملکى که وى  طفل است جان باخته و ١٩ تن ديگر مجروح اند که درميان مجروحين به شمول سه طفل و دوخانم ،١٣ فرد ملکى و شش پوليس ديگر شامل اند.

 قرارگفتۀ نامبرده، زخميهاى رويداد به شفاخانۀ ميرويس شهر کندهار انتقال يافته که حالت صحى برخى آنها نگران کننده است.

 موصوف ميگويد که اين رويداد درحالى صورت ميگيرد که تلاشها و گفتگوها ى بين المللى  صلح در داخل و خارج کشور جريان دارد.

 ويسا ميگويد که به چنين کار کسانى توسل ميورزند که نفع شان را در خشونت وجنگ مى بينند و نمى خواهند تامردم درصلح زندگى کنند.

 نامبرده رُخ داد ياد شده را به الفاظ شنيع تقبيح نموده ،آن را يک عمل ضد اسلامى و غير افغانى پنداشت و از ارگانهاى امنيتى خواست ،تا عاملين آن را درياقت و به پنجۀ قانون تسليم نمايند.

 انفجار امروزى کندهار در نزديک قوماندانى امنيه صورت گرفته که پيش از اين در اطراف اين منطقه؛ انفجارات و حملات انتحارى خونين نيز صورت گرفته اند. که باعث وارد نمودن تلفات بيشتر شده است و آن زمان مردم خواسته بود تا قوماندانى امنيه از ازدحام شهر خارج گردد.

 ويسا درمورد گفت که از گذشته پلان است تا قوماندانۍ امنيه از محل کنونى  ( قلب شهر و  ازدحام)  خارج گردد که تثبيت زمين براى ساختمان جديد و کارهاى ادارى باعث کندى اين کار شده است.

 از جانب ديگر، افراد زياد درمحل رويداد به آژانس پژواک گفت  که انفجار خيلى قوى بود که صداى آن تا فواصل دور نيز شنيده شد.

 درنتيجۀ انفجار ،شيشه هاى دفتر ساحوى آژانس پژواک ،منازل ،دفاتر،دکاکين و وسايط نزديک رويداد نيز شکسته اند.

 اسماعيل يکتن که درمحل رويداد دکان   خبازى (نانوايى) دارد  و ازناحيۀ يک پا سطحى مجروح شده بود به آژانس پژواک گفت که در دکانش مصروف پختن نان بود که ناگهان انفجارقوى رخ داد.

 نامبرده گفت: (( زمانيکه انفجار صورت گرفت تمام منطقه با دود و خاک پوشيده شد و همزمان به آن ،از سوى پوليس تيراندازى صورت گرفت .زمانيکه گرد  وغبار اندک فرو نشست مردم به هر طرف مى دويدند و از ترس نعره و چيق ميزدند.))

 به گفتۀ نامبرده ، او خود مشاهده کرده  که شمار زياد پوليس، مردم ،اطفال و خانم هاى  خون آلوده بر سرک  افتاده  و شمار کشته شدگان نزديک جوى آب نيز افتاده بودند.

 مسووليت اين رويداد را تاکنون کسى به عهده نه گرفته ،اما درگذشته؛ مسووليت همچو رويدادها را طالبان مسلح به عهده ميگرفتند.

 

Visits: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر