زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

طالبان مرگ ملا عبيدالله را تائيد نمودند

طالبان مرگ ملا عبيدالله را تائيد نمودند

author avatar
13 Feb 2012 - 13:03
طالبان مرگ ملا عبيدالله را تائيد نمودند
author avatar
13 Feb 2012 - 13:03

کابل ( پژواک ٢٤ دلو ٩٠ ) : طالبان مسلح از مرگ ملا عبيدالله اخوند وزير دفاع زمان حاکميت طالبان را در يک زندان پاکستانى ها  تائيد نمودند.

يکتعداد رسانه ها چندى قبل راپور داده بودند، که ملا عبيدالله اخوند در يک زندان پاکستان جان باخته است، اما طالبان اين خبر را رسماً تائيد نکرده بودند.

مرگ ملا عبيدالله آخوند امروز ٢٤ دلو در صفحه انترنتى طالبان مسلح با نشر يک اعلاميه تائيد گرديده است .

در اعلاميه آمده است: (( با تاسف فراوان اطلاع يافتيم ، که وزير دفاع ملى طالبان و معاون فعلى تحريک طالبان در يک زندان پاکستانى چشم از جهان پوشيده است. ))

منبع علاوه نموده است  که ملا عبيدالله آخوند در ماه جنورى سال ٢٠٠٧ ميلادى، هنگام سفر به پاکستان در ايالت بلوچستان، توسط حکومت دستگير گرديد، اما تا مدت زيادى در مورد وى معلومات در دست نبود.

طالبان گفته است، که خانواده وى در اين اواخر اطلاع يافته بود، که وى به تاريخ پنجم   ماه مارچ سال ٢٠١٠ ميلادى در يک زندان شهر کراچى به علت بيمارى قلبى جان باخته است.

در اعلاميه آمده است : (( خانواده وى در مورد مرگ نامبرده شواهد دقيق بدست آورده است، اما تا حال معلوم نيست، که مولوى عبيدالله به علت بيمارى و يا در نتيجه شکنجه و ظلم در زندان جان باخته است. ))

طالبان در صفحه انترنتى خود از مرگ وى اظهار تاسف نموده و به خانواده وى و تمام امت اسلامى مراتب همدردى اظهار نموده اند.

طالبان از مسؤولين پاکستانى جداً خواسته اند، تا در مورد زندانى شدن ، بيمارى و مرگ مولوى عبيدالله آخوند تحقيقات نموده و به آنها معلومات کامل ارائه نمايند.

به همين ترتيب، طالبان در صفحه انترنتى خود به صليب سرخ بين المللى نيز انتقاد نموده اند، که در مورد زندانيان طالبان در پاکستان هيچ معلوماتى را تا حال به آنها در ميان نگذاشته است.

در صفحه انترنتى طالبان در مورد زنده گى وى نوشته شده است، که ملا عبيدالله آخوند پسر ملا يار محمد آخوند در سال ١٣٨٨ هجرى قمرى در قريه الکوزى منطقه نلغام ولسوالى ژيرى ولايت کندهار چشم به دنيا گشوده بود.

منبع علاوه نمود که وى هنگام تجاوز اتحاد شوروى بر افغانستان، تحت قوماندان ملا صادق آخوند به جهاد آغاز نمود و بعداً به حيث قوماندان جبهه تعين گرديد.

منبع علاوه نموده است که ملا عبيدالله آخوند در آغاز تحريک  طالبان سهم فعال داشت و برعلاوه مسؤوليت هاى ديگر به حيث قوماندان قول اردوى کندهار نيز ايفاى وظيفه نموده است، الى تصرف کابل در همين وظيفه باقى مانده بود.

مولوى عبيدالله آخوند، هنگام حاکميت طالبان به حيث وزير دفاع تعين گرديد،اما حاکميت طالبان در محاذ هاى مختلف فعاليت مسلحانه ميکرد و بعداً به حيث معاون ملا محمد عمر رهبر طالبان نيز تعين گرديده بود.

Visits: 215

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر