زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در برفکوچ سالنگ شمالی دو تن جان داد و ده تن زخمی شد

در برفکوچ سالنگ شمالی دو تن جان داد و ده تن زخمی شد

author avatar
12 Mar 2012 - 17:13
در برفکوچ سالنگ شمالی دو تن جان داد و ده تن زخمی شد
author avatar
12 Mar 2012 - 17:13

پلخمری (پژواک،٢٢حوت٩٠): در نتیجۀ سرازير شدن برفکوچ در سالنگ شمالی، دو تن جان داده و دَه تن دیگر زخمی شده و چند موتر نیز زیر برف گیر مانده است.

 مل پاسوال اسدالله شیرزاد قوماندان امنیۀ بغلان، به آژانس خبری پژواک گفت که از شب گذشته تا حال (ساعت ٣ بعد از ظهر)، پنج برفکوچ بزرگ در سالنگ شمالی پاک شده؛ اما هنوزهم راه بند است.

 به گفتۀ وی، در نتیجۀ این برفکوچها، دو تن جان داده و دَه تن دیگر زخمی شده اند و چندین موتر نیز زیر برف گیر مانده است.

 شیرزاد افزود که زخمیهای این حادثه، درحال انتقال به شفاخانۀ ولایتی بغلان می باشند و نیروهای پولیس با همکاری موظفین حفظ و مراقبت سالنگها، پنج موتر را از زیر برف بیرون کرده اند.

 در عین حال، جنرال رجب رئیس حفظ و مراقبت سالنگها، صبح امروز (۲۲حوت) به پژواک گفته بود که در نتیجۀ سرازیر شدن برفکوچ در سالنگ جنوبی، یکتن جان داده است.

 به گفتۀ وی، در جریان این برفکوچها، تعدادی از موترها بشمول موتر خودش و یک موتر دیگر ریاست حفظ و مراقبت سالنگها، در برف گیر مانده بود، که موظفین آنها را بیرون کشیده اند.

 محمد اکرم بیگزاد قوماندان امنیۀ ولایت پروان نیز به پژواک گفته بود که نیروهای پولیس به همکاری موظفین حفظ و مراقبت سالنگها، در حال پاک کاری برف می باشند.

 به گفتۀ وی، میزان برف زیاد بوده و ممکن است تا سه یا چهار روز دیگر، سالنگ به روی ترافیک مسدود باشد.

 بیگزاد اظهار داشت که از شب گذشته تا حال، حدود ۲۵برفکوچ در سالنگها سرازیر شده و تعدادی موتر باربری را نیز زیر برف نموده است.

 در فصل زمستان، هميشه در سالنگ ها مشکلات ناشى از توفان و برفکوچ ها که بعضاً سبب تلفات جانى نيز شده است، به وقوع مى پيوندد.

 درحاليکه سال گذشته، کدام تلفات و حادثه ای درسالنگ به وقوع نپیوست؛ اما بتاريخ ١٩دلو سال ١٣٨٨ بر اثر برفکوچها و توفانهای شدید درسالنگ جنوبى، حدود ١٧٠تن کشته و ١٢٥تن ديگر مجروح شدند.

Visits: 25

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر