زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

آيساف:رويداداخيرکندهارهیچ تاثیرى برماموریت ما درشمال نخواهد داشت

آيساف:رويداداخيرکندهارهیچ تاثیرى برماموریت ما درشمال نخواهد داشت

author avatar
15 Mar 2012 - 15:47
آيساف:رويداداخيرکندهارهیچ تاثیرى برماموریت ما درشمال نخواهد داشت
author avatar
15 Mar 2012 - 15:47

کندز(پژواک،٢٥حوت٩٠):قوماندان عمومی نیروهای آیساف در شمال کشور ميگويد که رويداد اخيرکندهار، هیچ تاثیرى برماموریت آیساف درشمال نخواهد داشت .

نيروهاى امريکايى، روز شنبه گذشته در ولسوالى پنجوايى ولايت کندهار، برچند منزل حمله نمودند که در نتيجۀ آن، ١٦ فرد ملکى به شمول زنان و کودکان کشته و پنج تن ديگر زخم برداشت.

 جنرال ایریچ پفیفر (Erich pfeffer M. Gen) قوماندان عمومی آیساف در شمال که امروز(٢٥ حوت) بخاطر تبدیلی قوماندانی تيم بازسازى ولايتى PRT کندز، از قوماندانى سابق به قوماندانى جدید به این ولایت آمده بود، گفت  که واقعۀ پنجوايى ،تنها از سوی یک شخص صورت گرفته و این بیانگر افکار واخلاق تمامی عساکر آیساف نيست .

 وى علاوه کرد :« من ضمن تقبیح این عمل  میخواهم بگویم که این عمل خلاف قانون وپالیسی نیروهای آیساف بوده وتنها یک عمل شخصی است .»

 به گفته جنرال پفيفر، توجه به زندگی مردم ملکی وحفاظت جان آنان در اولویت کاری آيساف قرار دارد و نیروهای آیساف بخاطر صلح وثبات وکمک به مردم به افغانستان آمده اند .

 اين جنرال آلمانى  افزود که نیروهای آیساف، بخصوص نیروهای آلمانی در شمال بر ماموریت خود بخاطر صلح وثبات در افغانستان متعهد هستند.

 قوماندان عمومی آیساف به شکل رسمی مسوولیت پی آر تی راازدگروال اوسوالد روش Oswald Rosch  قوماندان سابق تسلیم شد و آنرا به دگروال میچل میتل برگ Michael Mittelberg  قوماندان جدید تحویل داد.قوماندان پی آر تی هر شش ماه تبدیل میشود .

 جنرال پفیفر گفت که انتقال مسوولیت های امنیتی در شمال افغانستان، از اولویت کاری آنان بوده  تا مسوولیت تمامی ولایات را به شکل بهتر به نیروهای امنیتی افغان بسپارند .

 وی ميگويد که نیروهای امنیتی افغان در حال آماده شدن اند تا مسوولیت امنیتی تمامی ولایات شمال را به شمول کندز بر عهده بگیرند.؛

تا حال مسووليت امنيت برخى از مراکز و ولسوالى هاى ولايات شمال از نيروهاى خارجى به نيروهاى افغان سپرده شده ، ولى اين پروسه تا هنوز در کندز آغاز نگرديده است.

 به گفتۀ قوماندان عمومى آيساف در شمال، نیروهای آیساف تلاش خواهند کرد که تمامی نیازمندی های نیروهای افغان را بر آورده سازند تا این نیروها توانایی کامل را بخاطر گرفتن مسوولیت های امنیتی داشته باشند .

 اين جنرال آلمانی، از بهبود اوضاع امنیتی در شمال نیز یاد کرد و گفت: (( وضعیت امنیتی در شمال بهترشده است .))

 محمد انور جگدلک والی کندز که در مراسم تبديلى قوماندانى پى آر تى شرکت داشت به آژانس خبری پژواک گفت که نیروهای امنیتی کندز آماده اند تا مسوولیت های امنیتی را برعهده بگیرند اما به شرط آنکه تجهیزات نظامی از قبیل سلاح ثقیله وطیارات جنگی در اختیار آنان قرار داده شود .

 وی از کمکهای آلمان در بخشهای بازسازی وتامین امنیت تقدير نمود وافزود که کندز هنوز هم به کمکهای نظامی وملکی آلمان نیاز دارد .

آلمان بيش از  ٤٩٠٠ تن سرباز در چوکات آيساف در افغانستان دارد که بيشترين آنها در ولايات شمال و شمالشرق به شمول کندز مستقر هستند. در کندزعساکر امریکایی ، هنگری ، بلجیمی وهالند نیز در چوکات آیساف حضور دارند و قوماندۀ آن بدست نيروهاى آلمانى است.

اين درحالى است که ديروز توماس دیمیزیه وزیر دفاع آلمان درديدارش با رييس جمهور حامد کرزی در کابل کشته شدن افراد ملکی بخصوص کودکان در ولسوالی پنجوایی را ، یک حادثه تکاندهنده خواند و گفت که آنها بر ستراتیژی خویش در جهت کمک و همکاری  به افغانستان تا سال ٢٠١٤ میلادی و پس از آن، متعهد هستند.

Views: 7

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر