زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

امنيت ملى ازبازداشت١٣تن از مخالفين خبرداد

امنيت ملى ازبازداشت١٣تن از مخالفين خبرداد

author avatar
22 May 2012 - 15:22
امنيت ملى ازبازداشت١٣تن از مخالفين خبرداد
author avatar
22 May 2012 - 15:22

کابل (پژواک ،٢جوزا٩١): رياست عمومى امنيت ملى، از بازداشت ١٣ تن به اتهام حملۀ مسلحانه و انتحارى بر دفتر USAID  درننگرهار ، همکارى  با سازمان استخبارات پاکستان و مسموميت سربازان اردوى ملى خبرداد .

لطف الله مشعل سخنگوى اين رياست در  نشست خبرى امروز (٢جوزا ) گفت که چهار تن اين گروپ  کسانى هستند که قصد حمله مسلحانه و انتحارى بر دفتر ادارۀ انکشاف بين المللى امريکا USAID در شهر جلال آباد مرکز ننگرهار را داشتند.

وى افزود که افراد مذکور، باشنده هاى تخار ، خوست و ننگرهار بوده و با دو واسکت انتحارى، دو ميل کلاشينکوف،١٦ شاژور،٦ بمب دستى و دو چادرى مجهز بودند.

مشعل، از آنها بنام هاى زکريا،ذبيح الله ،لطيف الله و محمود الحق که دو تن شان محصلين پوهنتون هاى ننگرهار و کاردان در شهر پشاور پاکستان اند ياد کرده، ميگويد که  افراد مذکور به دستور قارى بلال و جعفر؛ افراد کليدى طالبان پاکستانى و افغانى ميخواستند اين حمله مسلحانه را انجام بدهند .

در نوار ويديويى که دفتر مطبوعاتى رياست عمومى امنيت ملى به دسترس آژانس خبرى پژواک قرار داده ، بازداشت کنندگان بجرم شان اعتراف و ياد آور شده اند که آنها تحت نظر استادان از بکستانى و پاکستانى در وزيرستان آموزش سلاح هاى مختلف النوع واستفاده از واسکت هاى انتحارى را فراگرفته بودند .

بازداشت شدگان گفته اند ،که آنها به منظور انجام حمله مسلحانه و انتحارى، بر دفتر USAID از پاکستان وارد ننگرهار گرديده بودند، اما قبل از آن بالفعل بازداشت شدند.

سخنگوى رياست عمومى امنيت ملى ميگويد که يک فرد ديگر در شهر جلال آباد به اتهام جاسوسى به شبکه استخبارات پاکستانISI  نيز بازداشت شده است .

مشعل علاوه کرد که وى در جريان تحقيقات گفته است که توسط سراج الدين آفريدى، يکتن از قوماندانان طالبان به يک  افسرISI به اسم طارق معرفى شده و اين افسر بخاطر همکارى استخباراتى ٤٥هزار کلدار پاکستانى رادر اختيارش قرار داده بود.

سخنگوى رياست عمومى امنيت ملى ،از بازداشت دوتن به شمول يک تبعۀ پاکستان در ننگرهار نيز خبر داده ،گفت که آنها با يک واسکت انتحارى دستگير شده اند.

به گفتۀ وى، اين فرد سهيل خان نام دارد و باشنده مومند ايجنسى ايالت پښتونخوا پاکستان است که به دستور قارى عبدالولى، يکتن از قوماندانان طالبان پاکستانى قصد حمله انتحارى رادر بازار مارکوى ولسوالى غنى خيل ننگرهار داشت.

رياست عمومى امنيت ملى، از دستگيرى چهار تن به اتهام مسموميت منسوبين اردوى ملى در ولايت لوگر  نيز خبر ميدهد.

مشعل گفت که اين چهار تن درجريان تحقيقات ابتدايى بجرم شان اعتراف و علاوه کرده اند که بدستور کريم مشهور به جهان زيب و قارى نوراخان مشهور به مولانا دو تن از سرگروپان و سازماندهندگان فعاليت هاى انتحارى وتخريبى ،ميخواستند منسوبين اردوى ملى  پوسته امنيتى در دادو خيل لوگر را مسموم نمايند.

افراد مذکور در نوارويديويى ميگويند، زمانى که به منظور عملى کردن اين پلان از ننگرهار عازم لوگر ميگرديدند در شاهراه کابل –لوگر از سوى منسوبين امنيت ملى بازداشت شدند .

دوتن  ديگر به اتهام فعاليت هاى تخريبى در لوگر نيز دستگير شده اند.

سخنگوى رياست امنيت ملى ميگويد که آنها قصد داشتند به دستور ملا طوطى يکتن از قوماندانان طالبان درولايت لوگر حمله انتحارى را در مکروريان سوم شهر کابل انجام بدهند .

منبع مى افزايد که افراد مذکور، توسط طالبان مسلح در ولسوالى محمد آغه لوگر به اين گروه جذب و در فعاليت هاى متعدد تخريبى وماينگذارى در مسير وسايط نيرو هاى امنيتى افغان در اين  ولايت سهم  داشتند .

Visits: 1

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر