زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سيلابها در غور خسارات مالى و جانى وارد نموده است

سيلابها در غور خسارات مالى و جانى وارد نموده است

author avatar
23 Jun 2012 - 14:30
سيلابها در غور خسارات مالى و جانى وارد نموده است
author avatar
23 Jun 2012 - 14:30

چغچران )پژواک، ٣ سرطان ٩١): در نتيجه سيلابهاى هفتۀ گذشته در ولايت غور ٣١ تن جان باخته، حدود صد منزل تخريب گرديده و حاصلات هزاران جريب زمين نيز از بين رفته است.

اين اظهارات را حميدالله دادفر رئيس مبارزه عليه حوادث طبيعى، امروز (٣ سرطان) به آژانس خبرى پژواک بيان نموده گفت که جان باخته گان، شامل زنان و کودکان ميباشند.

به اساس اظهارات منبع، اين سيلابها سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه گذشته، در مرکز و ولسوالى هاى تولک، شهرک، دولينه و دولت شاه اين ولايت سرازير گرديده است.

موصوف علاوه کرد که سيلابها، اکثر سرکها و کانالهاى اين ولسوالى ها را تخريب نموده و موترها نيز در رفت و آمد بر اين سرکها با مشکلات مواجه اند.

منبع علاوه نمود که تلفات و خسارات اين سيلابها را، يک کميتۀ بررسى معلوم نموده؛ اما بررسى هاى اين کميته تا حال ادامه دارد.

به گفتۀ وى، خانواده هايى که منازل آنها تخريب گرديده، به خانه هاى مردم در منطقه رفته و تا حال با آنها کمکى صورت نگرفته است.

موصوف گفت که کميته آماده گى براى حوادث اضطرارى، مواد مورد نياز براى کمک با متضررين را ندارد؛ اما خواستار کمک از مرکز در اين زمينه گرديده است.

مولوى رمضان قاسمى رئيس شوراى ولايتى غور و عضو کميته کمکهاى عاجل اين ولايت نيز تلفات و خسارات يادشده را تاييد نموده گفت که اين کميته، مواد لازم براى کمک را در اختيار ندارد.

موصوف افزود که همين حالات (ساعت ٩ قبل از ظهر) نشست کميته يادشده، به هدف آماده کردن کمک جريان دارد.

گل محمد باشنده مرکز ولسوالى دولت يار، به آژانس خبرى پژواک گفت که سيلابها، به مردم محل خسارات زيادى وارد نموده و نياز به کمک دارند.

موصوف افزود: در ١٠ جريب زمين، گندم و کچالو کشت نموده بود که تمام آن را سيلاب از بين برده است.

وى علاوه نمود که روز گذشته، جسد يک طفل در منطقۀ يادشده دريافت گرديده؛ اما معلوم نيست که اين جسد را سيلاب از کجا آورده است.

 گل محمد گفت: “مردم براى رفع نيازمندى هاى خود، منتظر حاصلات زمين بودند؛ اما تمام آنرا سيلاب از بين برد، اکثر منازل تخريب گرديده است؛ از دولت ميخواهيم، تا با سيلاب زده گان کمک نمايد.”

Views: 2

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر