زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

يک گروپ مخالف مسلح دولت به پروسه صلح پیوست

يک گروپ مخالف مسلح دولت به پروسه صلح پیوست

author avatar
19 Jul 2012 - 13:59
يک گروپ مخالف مسلح دولت به پروسه صلح پیوست
author avatar
19 Jul 2012 - 13:59

شهرکندز (پژواک،٢٩سرطان ٩١): با پیوستن ۱۴ تن از مخالفان مسلح دولت در ولایت کندز، شمار پيوستگان به پروسۀ صلح، از يک و نيم سال بدينسو در اين ولايت، به بیش از ٦٠٠ تن رسيد.

پاسوال سمیع الله قطره قوماندان امنیۀ کندز، به آژانس خبری پژواک گفت: این  گروپ ۱۴ نفری که در چندسال اخير در منطقۀ لاله میدان ولسوالی علی آباد بر ضد دولت فعالیت داشتند، امروز با پروسۀ صلح یکجا شدند.

وی علاوه نمود که اين گروپ، به سرگروپى قوماندان عبدالباری، هشت ميل کلاشنکوف، یک ماشيندار پیکا، دو میل کره بین، دو تفنگچه و سه مخابره را نيز با خود آورده اند.

قوماندان امنیۀ کندز ميگويد که با پيوستن آنها، امنیت در منطقۀ لاله میدان بهتر خواهد شد.

قوماندان عبدالباری گفت که پنج سال با گروه طالبان بود؛ اما دیگر از جنگ بیزار شده و از همین رو به پروسۀ صلح پیوسته است.

وی علاوه کرد: «تاکی جنگ کنیم! هیچ نتیجه هم به دست نیاوردیم، به جز از اینکه وطن خود را خراب کردیم؛ حالی دیگه بس است، دیگر نمی خواهم وطن خود را خراب کنم و به همین خاطر آمدم با دولت خود یکجا شدم تا به وطن خود خدمت کنم.»

عبدالباری، از دولت خواست که براى خودش و افرادش، زمینۀ کار را فراهم سازد تا بتوانند از طریق شغل حلال، زندگی خود را به پیش ببرند.

از سوی دیگر، اسدالله عمرخیل ریيس شورای صلح کندز ميگويد: طبق برنامه اى که با وزارت کار و امور اجتماعی دارند؛ برای پيوستگان، زمینۀ کار در پروژه های بازسازی فراهم مى گردد.

وی افزود که تاحال،  بیش از ٦٠٠ مخالف مسلح به پروسۀ صلح پیوسته که برای همۀ شان در پروژه های بازسازی، زمینۀ کار فراهم گرديده و برای این افرادهم، زمینه کار مناسب فراهم خواهد شد.

قابل ذکر است که از آغاز ايجاد شوراى عالى صلح (دو سال قبل) تا کنون، بيش از ٤٨٠٠ مخالف مسلح، در ولايات مختلف از خشونت دست کشيده و به پروسۀ صلح پيوسته اند.

Visits: 6

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر