زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

يک قوماندان القاعده و يک قوماندان پوليس محلى کشته شد

يک قوماندان القاعده و يک قوماندان پوليس محلى کشته شد

author avatar
23 Jul 2012 - 11:30
يک قوماندان القاعده و يک قوماندان پوليس محلى کشته شد
author avatar
23 Jul 2012 - 11:30

کندز (پژواک،٢ اسد٩١): مسوولان محلى ولايت کندز ميگويند که در دو رويداد، يک قوماندان القاعده با همراهش و يک قوماندان پوليس محلى با دو محافظش به قتل رسيدند.

سمونمل غلام محی الدین قوماندان امنیه ولسوالی چهاردرۀ کندز میگوید که اين قوماندان قارى عبدالحکيم نام داشت و شب گذشته در جریان عملیات نیروهای خارجى وافغان در منطقه آق مسجد این ولسوالی کشته شد.

وى به آژانس خبرى پژواک گفت که در اين عمليات که در يک منزل مسکونى صورت گرفت يکى از همراهان قارى  عبدالحکيم نيز کشته شده و نيروهاى خارجى که قواى خاص امريکايى بودند، شش مظنون به شمول مالک منزل را با خود بردند .

به گفتۀ قوماندان امنیه ولسوالی چهاردره ،قاری عبدالحکیم یکی از قوماندانان مهم گروه القاعده بود و  در سازماندهی حملات مسلحانه وماینگذاری در برابر نيروهاى آيساف و افغان درچهاردره و منطقۀ گل تپه مرکز کندز نقش مهم داشت .

منبع ميگويد که از محل عمليات، مهمات وماین های ریموت کنترول نیز بدست آمده است .

نیاز محمد باشنده منطقه آق مسجد ميگويد که شب گذشته  هلیکوپترها به قریه آنان آمده وبر یک خانه حمله کردند، اما وی بخاطر ترس جان خود از خانه بیرون نشد .

وی افزود :« صبح وخت خبر شدیم که قاری حکیم همرای یک نفر دیگه کشته شده و عسکر هاى خارجى صاحب خانه ره همرای چند نفر دیگه باخود بردن ».

 نيروهاى امريکايى تا حال دراين مورد چيزى نگفته اند.

در يک رويداد ديگر،حاجی یعقوب قوماندان پولیس محلی در منطقه گل تپه شهر کندز به اثر انفجار ماین کشته شد.

سمونمل صالح محمد آمر حوزه سوم امنیتی پولیس شهر کندزبه پژواک گفت که شام گذشته اين قوماندان با دو پوليس محلى  درموتر سراچه از شهر کندز به طرف گل تپه ميرفت که موتر شان با ماین ریموت کنترول اصابت کرد و هر سه شان جان باختند.

محمد امین یکتن از رانندگان لین گل تپه – کندز  که موتر پیک اپ دارد ، ميگويد:« طرف خانه ده موتر خود میرفتم که انفجار شد، چند دقيقه بعد  وختى که به محل رسیدم، دیدم راه بند اس ويک موتر پوليس، تخريب شده  بود .»

پوليس ميگويد که این ماین توسط طالبان جازسازی شده وهدف آن پولیس محلی بود .

ذبيح الله مجاهد سخنگوى طالبان ميگويد که در اين انفجار، علاوه بر قوماندان يعقوب، چهار پوليس محلى ديگر نيز کشته شده اند و موترش به کلى تخريب گرديده است.  

از جانب ديگر صبح امروز یک موتر  رنجر پولیس محلی در منطقه باغ شرکت مرکز کندز با ماین کنار جاده برخورد کرد که به گفتۀ پولیس تنها موتر خساره برداشته است .

اين رويداد هاى امنيتى در حالى صورت ميگيرند که کمتر از ١٠ روز ميشود که مسوولیت هاى امنیتی در ولايت کندز به جز از ولسوالى خان آباد از نيروهاى خارجى به نيروهاى افغان سپرده شده ، اما مقامات محلی هنوزهم از اوضاع امنيتى در برخی از مناطق این ولایت ابراز نگرانى مينمايند.

Visits: 3

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر