زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

محقق پذيرفت که داکتر ياسا تابعيت پاکستان را دارد

محقق پذيرفت که داکتر ياسا تابعيت پاکستان را دارد

author avatar
1 Aug 2012 - 14:38
محقق پذيرفت که داکتر ياسا تابعيت پاکستان را دارد
author avatar
1 Aug 2012 - 14:38

شهر کابل (پژواک،١١ اسد ٩١): حاجى محمد محقق رهبر حزب وحدت ميگويد که داکتر حسين على ياسا مانند يکتعداد افغانهاى ديگر، تذکرۀ تابعيت پاکستان را دارد و برادرش نيز شخص نظامى متقاعد پاکستان است.

داکتر حسين على ياسا عضو جبهه ملى و مسوول دو روزنامه، هفتۀ گذشته از طرف امنيت ملى به اين اتهام که گويا به سفارت پاکستان رفت و آمد زياد ميکند، شناخته کارت پاکستان را دارد و برادرش در حال حاضر، وظيفۀ جنرالى در ارتش پاکستان دارد، دستگير گرديد؛ اما بعد از ٢٧ ساعت حبس و تحقيق دوباره رها شد.

يک منبع امنيت ملى، به آژانس خبرى پژواک گفت که ياسا براى توضيحات خواسته شده بود؛ اما اينکه مرض شکر داشت، به ضمانت رها گرديده و در صورت ضرورت دوباره خواسته خواهد شد.

در اعلاميه اى که به تاريخ ١١ اسد از طرف دفتر مطبوعاتي حزب وحدت اسلامى، به آژانس خبرى پژواک ارسال گرديده، به نقل از حاجى محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامى نوشته شده است که داکتر ياسا يک خبرنگار، سياستمدار و از جمله مؤسسين جبهۀ ملى است، که از بيست سال بدينسو با حاجى محمد محقق شناخت دارد.

منبع، به نقل از محقق نوشته است که حکومت براى دستگيرى داکتر ياسا، هيچ جواز قانونى نداشت.

محقق گفته است: “من داکتر ياسا را از بيست سال بدينسو ميشناسم، يک افغانستانى پر افتخار و يک هزارۀ صادق و مقاومتگر است.”

به گفتۀ وى، امنيت ملى گفته است که برادر ياسا، جنرال ارتش پاکستان است؛ اما برادر او در ارتش پاکستان جنرال نيست، يک نظامى کوچک است، که حالا متقاعد گرديده و با وظيفۀ ياسا ارتباط ندارد.

وى علاوه نموده است که داکتر ياسا به حيث يک سياستمدار، خبرنگار و يک نماينده جبهۀ ملى؛ به سفارتخانه ها ميرفت، که اين يک مسئله عادى است و تمام سياسيون و ژورناليستان، به سفارتخانه ها رفت و آمد ميکنند.

محقق افزوده است: “من تعداد زيادى وزرا و مشاورين ارشد را ميشناسم، که شناخته کارتهاى پاکستان، امريکا، کانادا و غيره را دارند؛ اما براى آنها گناه نيست، بلکه افتخار است براى شان؛ اما براى داکتر ياسا گناه است.”

 به گفتۀ وى، اتهام بر داکتر ياسا به علت ارتباط با سفارتخانه ها و کشورهاى ديگر نيست، بلکه به علت هزاره بودن، عضويت در جبهۀ مقاومت و همکارى با جبهۀ ملى است.

به گفتۀ وى، حکومت کرزى يک حکومت فاسد و ناکام است، که نميتواند اميدهاى مردم را برآورده بسازد و حالا ميخواهد اپوزيسيون خود را از راه هاى مختلف سرکوب کند.

 

Visits: 33

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر