زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

به زودى ثبت نام جوانان براى دفاع از کشور آغاز  خواهد شد

به زودى ثبت نام جوانان براى دفاع از کشور آغاز خواهد شد

author avatar
25 Aug 2012 - 16:04
به زودى ثبت نام جوانان براى دفاع از کشور آغاز  خواهد شد
author avatar
25 Aug 2012 - 16:04

کابل ( پژواک، ٤ سنبله ٩١): حزب وفاق ملى اسلامى و يک جنرال بازنشستۀ افغان، ضمن اعلام حمايت از انسجام مردم در برابر حملات راکتى پاکستان،گفتند که به زودى ثبت نام جوانان براى دفاع از کشور را آغاز مى کنند.

از مدت يک ونيم سال به اين طرف به شکل وقفه يى حملات راکتى پاکستان بر کنر و بعضى مناطق ديگر سرحدى افغانستان ادامه دارد که از اثر آن صدها تن کشته و زخمى شده و حدود ١٥٠٠ خانواده مجبور به ترک منازل شان گرديده اند.

صدها تن به شمول علماى دين و سران قوم  در کنر طى گردهمايى به تاريخ اول سنبله آمادگى شانرا براى دفاع از  تماميت ارضى کشور اعلام نمودند و علماى دين گفتند که مقابله با تجاوزگر در شريعت اسلامى جواز دارد.

جوانان کنر در اوايل ماه جارى براى دفاع در برابر حملات پاکستان ، ثبت نام آغاز کرده اند.

در بعضى ولايات ديگر نيز مردم در عکس العمل به حملات پاکستان  آمادگى شانرا براى دفاع از تماميت ارضى کشور شان اعلام کرده اند.

بسم الله شير رييس حزب وفاق ملى و جنرال امين الله امرخيل قوماندان اسبق پوليس سرحدى ولايات شرقى که در عکس العمل به اين حملات استعفا داده است ، امروز در نشست خبرى مشترک در کابل از تمام  افغانها خواستند تا براى دفاع از کشور آمادگى داشته و منسجم شوند.  

بسم الله شير در  نشست خبری امروز گفت: ” حزب وفاق ملى اسلامى افغانستان از آمادگى وانسجام مردم ولايت کنر وساير ولايت ها دربرابرتجاوزات نظاميان پاکستان به قاطعيت حمايت مى کند .”

وى پرتاب حملات راکتى  از آن طرف مرز پاکستان بر خاک افغانستان را تجاوز آشکار خوانده گفت که پاکستان افراد را براى انجام حملات انتحارى نيز به افغانستان مى فرستد که تا حال چند تن آنها دستگير شده است .

موصوف در حالى که از مردم پاکستان تقاضا داشت که جلو اين حملات راکتى و انتحار کنندگان را بگيرند ،افزود : ” در غيرآن قيام مردم مجاهد افغانستان حق مسلم ما مى باشد، اين تجاوزات نه به خير پاکستان است و نه به خير ما ،ما جواب تجاوز را با تجاوز پاسخ صريح خواهيم داد . ”  

وى افزود: ” پيام ما به مردم افغانستان اين است که بياييد به خاطر دفاع از تماميت ارضى کشور مان منسجم شويم و با امکانات دست داشته موجود ، بدون دست نگرى به بيگانگان جلو تجاوزات نظاميان پاکستان را بگيريم . “

همچنان موصوف از تجار ملى افغان نيز تقاضا نمود که با حمايت مالى شان اين خيزش را تا حد ممکن تمويل کنند تا مانند گذشته پول ودخالت بيگانگان اين حرکت را به انحراف نکشاند .

همچنان منبع خاطرنشان کرد که دولت افغانستان از تمام جهات مسووليت دفاع از کشور ،نواميس و ارزش هاى   ملى را بر عهده دارد و بايد در برابر اين خيزش هاى آزادى خواهانه مردم موقف خود را روشن سازد و با سپردن امکانات مالى و لوژيستکى حمايت قاطع وهمه جانبه اش را اعلان نمايد .

بسم الله شير از جامعه جهانى و نيروهاى ناتو در افغانستان نيز خواست که در اين عرصه موقف خويش را روشن نمايد.

موصوف مى گويد که به زودى نمايندگان اين حزب در ولايات مختلف ثبت نام جوانان افغان براى دفاع در برابر حملات پاکستان را آغاز مى نمايد .

 وى افزود : ” قصداً اردوى ما پاشان شد، سلاح هاى ما از بين برده شد و واقعا که چيزى نداريم ولى ما  يک ملت استيم بايد منسجم شويم و از حريم خود دفاع کنيم و  با داس ، با چکش ،با بيل و کلنگ از خاک خود دفاع مى کنيم تا  براى  جهان  نشان بدهيم که اگه شما سلاح ما را گرفتين ولى ايمان ما را نگرفتين با دار و نادار خود مقاومت مى کنيم .”

به گفتۀ شير، تاريخ ثابت ساخته است که هيچ کشور توان اشغال افغانستان را نداشته است .

وى مى گويد : ” پس از اين ما با تدبير پيش مى رويم و هر حرکت ما با تدبير وسنجيده خواهد بود ما بايد ملت افغانستان را نجات دهيم ، ما جنرال صاحب امرخيل را درکنارخود داريم يک صاحب منصب ورزيده است ما را در اين حرکت کمک خواهد کرد . “

امين الله امرخيل که به حيث قوماندان پوليس سرحدى در ولايات شرقى کشور کار مى کرد ، در ماه سرطان سال روان به دليل حملات يادشده پاکستان از سمت خود استعفى داد.

موصوف بر خاموش بودن نيروهاى آيساف مستقر در کشور و سازمان ملل متحد در مورد اين حملات انتقاده نموده گفته بود که دولت افغانستان بايد در عکس العمل به اين حملات سفارت پاکستان را در کابل مسدود و يا هم اقدام به عمل باالمثل نمايد.

وى در نشست خبرى امروز  ضمن اعلام حمايت از اين فراخوان گفت که به هيچ گروه و حزب ارتباط ندارد اما به حيث يک افغان براى نجات مردم ولايات کنر، نورستان و ننگرهار ، آماده هر نوع فداکارى است .

موصوف افزود : ” جامعه بين المللى بايد موقف خود را در افغانستان به خصوص مداخله آشکار پاکستان روشن سازد،در غير آن بايد مردم افغانستان براى شان بگويند که برويد و بگذاريد که خود مردم افغانستان وطن خود را آرام بسازد . “

امرخيل از تمام افغانها خواست که در برابر حملات پاکستان منسجم شوند.

وى  افزود : ” ما بايد به اين جهاد يک استقامت ملى بدهيم ، درکنار مردم ولايات کنر ،نورستان وننگرهار ايستاده شده دربرابر تجاوز پنجابى ها مقاومت کنيم .” 

موصوف نيز گفت که به زودى در همکارى با حزب وفاق ملى هزاران جوان را از طريق ايجاد دفاتر در مرکز و لايات براى دفاع از کشور منسجم خواهد کرد .  

حکومت افغانستان از راه هاى ديپلوماتيک تلاش توقف حملات يادشده پاکستان را نموده اما نتيجه اى در پى نداشته است .

ولسى جرگه چند روز قبل عبدالرحيم وردک وزير دفاع و بسم الله محمدى وزير داخله را به دليل اينکه اقدامات موثر در عکس العمل با اين حملات نداشته ، سلب صلاحيت نمود.

Views: 4

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر