زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تعميرجديد انستيتيوت وزارت احیا و انکشاف دهات افتتاح شد

تعميرجديد انستيتيوت وزارت احیا و انکشاف دهات افتتاح شد

author avatar
19 May 2013 - 15:15
تعميرجديد انستيتيوت وزارت احیا و انکشاف دهات افتتاح شد
author avatar
19 May 2013 - 15:15

کابل (پژواک، ٢٩ ثور٩٢): ساختمان جديد انستيتيوت وزارت احیا و انکشاف دهات، به هزينۀ هفت ميليون دالر به بهره برداری سپرده شد.

اين، نخستین انستیتیوت در وزارت انکشاف دهات است که به هزینۀ شش میلیون دالر از کمک سازمان همکاری هاى اقتصادی منطقوى (ایکو) و یک میلیون دیگر از سوی وزارت انکشاف دهات، اعمار گرديده و امروز در کابل افتتاح گرديد.

کاراین تعمیر چهارطبقه يی، در ١٨ ماه تکمیل گردیده و دارای ٤٠ اتاق، اتاق کنفرانس، کتابخانه، لابراتوار، اتاق های آموزش و سایر تسهیلات است.

ویس احمد برمک وزیر احیا و انکشاف دهات، در مراسم افتتاح انستیتیوت گفت: در این انستیتیوت دیپارتمنت های پژوهش و تحقیق آموزش داده میشود.

برمک افزود که در دور اول آن، کارمندان وزارتهای انکشاف دهات، معارف و صحت عامه آموزش خواهند دید.

موصوف ایجاد این انستیتیوت را در بلند بردن ظرفیت کارمندان اين وزارت ها موثر دانسته، علاوه کرد: “ما در پهلوی کارمندان اين سه وزارت، سالانه ميتوانيم ١٥٠ تن را از طريق کانکور در بخش توسعۀ دهات نيز جذب کنیم.”

الطاف اصغر معاون سکرتر جنرال سازمان همکاری هاى اقتصادی منطقوى (ایکو) در مراسم افتتاح اين انستيتيوت گفت: اين تنها پروژۀ يى نيست که آنها آنرا تمويل نموده اند، بلکه به شکل نمونه، در بخش توسعۀ باغ وحش کابل، شفاخانۀ فاریاب و یک مکتب در بامیان در طول چندسال گذشته نيز کمک نموده اند.

وی افزود که این سازمان، در حال حاضر مصروف ساخت خط آهن نیز میباشد که افغانستان را با ترکیه، ایران، تاجکستان، قرغزستان و چین  وصل میکند.

معاون سکرتر جنرال سازمان (ایکو) وعده سپرد که افغانستان را تنها نگذاشته و در آینده نیز به کمک های خود ادامه خواهند داد.

سازمان ايکو، درسال ١٣٦٤ به هدف انکشاف روابط تجارى و انکشاف اقتصادى منطقوى، تاسيس شده و افغانستان درسال ١٣٧١، عضويت اين سازمان را به دست آورده است.

افغانستان، ايران، پاکستان، ترکيه، تاجکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، قرغزستان و آذربايجان، کشورهاى عضو اين سازمان اند.

Visits: 4

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر