زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اعتصاب محصلین پوهنتون کابل ادامه دارد

اعتصاب محصلین پوهنتون کابل ادامه دارد

author avatar
21 May 2013 - 16:19
اعتصاب محصلین پوهنتون کابل ادامه دارد
author avatar
21 May 2013 - 16:19

کابل (پژواک،٣١ ثور ٩٢): اعتصاب غذايى محصلین پوهنځی علوم اجتماعی پوهنتون کابل، به هدف برکناری رییس و یکتن از استادان این پوهنځی، برای روز دوم نیز ادامه پیدا کرد.

ديروز، حدود ٢٠٠ محصل اين پوهنځى در مقابل دروازۀ شوراى ملى تجمع نموده و از جملۀ  ١١٠ تن آنان، دست به اعتصاب غذایی زده اند.

اين محصلين که امروز نيز به اعتصاب خود ادامه داده، عبدالله فاروق رییس و فیصل امین استاد پوهنځی را متهم به تعصب و تبعيض نموده و خواستار برکنارى آنها هستند.

در جملۀ معترضين، ده ها دختر نيز شامل است.

فاطمه محصل صنف چهارم پوهنځی علوم اجتماعی به آژانس خبری پژواک گفت: “اين رييس و استاد تعصب قومی را دامن میزنند، ضعف مدیریتی و اخلاقی دارند و محصلین را توهین میکنند و تا زمانى که هردو برکنار نشوند، ما به اعتصاب خود ادامه ميدهيم.”

اسدالله سعادتی عضو ولسى جرگه گفت که این محصلین، دو ماه قبل نیز خواهان برکناری رییس و استاد پوهنځی شده بودند که وزیر تحصیلات وعده سپرده بود که آنها را تبدیل خواهد کرد؛ اما به وعدۀ خود وفا نکرده و این محصلین مجبور شده اند که دوباره دست به اعتصاب بزنند.

وى افزود: “جهت حل مشکل محصلین، ما از طریق های مختلف کوشش میکنیم تا این قضیه را به شکل درست حل کنیم و تلاش میکنیم تا شوراى ملى  در آن مداخله کند.”

سعادتى خاطرنشان ساخت که کوشش خواهند کرد تا از طریق شوراى ملى، با وزارت تحصیلات عالی تماس بگيرند تا خواست اعتصاب کنندگان برآورده شود و مشکل بیشتر نشود.

Visits: 2

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر