زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بخاطر حل مشکل محصلين اعتصاب کننده، هيئت تعيين شد

بخاطر حل مشکل محصلين اعتصاب کننده، هيئت تعيين شد

author avatar
25 May 2013 - 15:18
بخاطر حل مشکل محصلين اعتصاب کننده، هيئت تعيين شد
author avatar
25 May 2013 - 15:18

کابل (پژواک، ٤ جوزا ٩٢): وزارت تحصیلات عالی، درحالی هیئتى را جهت بررسی خواست های محصلینى که دست به اعتصاب غدايى زده اند، تعيین کرده که امروز ٦٠ محصلى که وضعیت صحی شان خوب نبود، به شفاخانه انتقال داده شدند.

این محصلین پوهنځى علوم اجتماعى پوهنتون کابل، که تعداد شان به بيش از٣٥٠ تن میرسد و اضافه از يکصد تن آنها از شش روز بدینسو در مقابل دروازۀ شوراى ملى، دست به اعتصاب غذایی زده اند، خواستار اصلاحات درين پوهنځى گرديده اند.

آنان، عبدالله فاروق رييس و فيصل امين استاد پوهنځی را متهم به تعصب و تبعيض و قانون شکنى نموده و خواستار برکنارى آنها هستند.

مسعود ترشتوال رییس موسسات تحصیلات عالی خصوصی، حين ديدار با محصلين اعتصاب کننده، گفت  که آنها از ابتدا‌ تا حال  بی تفاوت نبوده و امروز نیز وزارت تحصيلات عالى، سه هیئت را بخاطر حل مشکل محصلين تعيين کرده  که وى در راس يکى از اين هيئت ها قرار دارد.

وى افزود که در راس هيئت اول، وزیر تحصیلات عالى قرار دارد، که با رییس جمهور صحبت میکند و در مورد حل موضوع و پایان بخشیدن به وضعیت محصلین، هدايت ميگيرد و توقع ميرود که امروز پس از بررسی نتیجه را اعلام کند.

ترشتوال علاوه کرد: هیئت دیگری نیز به این پوهنځى جهت گفت و شنود با استادان اعزام گردیده تا پيرامون  مشکلات محصلين صحبت کرده و به يک نتيجه برسد.

اما محصلين ميگويند که تا حال در حل مشکل آنها اقدام جدى نشده و به همين علت، ده  ها محصل به علت نخوردن غذا، به شفاخانه منتقل گرديده اند.

جواهر یوسفی محصل سال چهارم دیپارتمنت فلسفه و جامعه شناسی پوهنځی علوم اجتماعی ادعا کرد که  ٦٠ محصل، امروز به علت خرابی وضعیت صحی شان، به شفاخانه استقلال انتقال داده شده اند.

وى به آژانس خبری پژواک گفت که داکتران، وضعیت صحی ١٠ تن آنها را بسیار وخيم خوانده اند.

موصوف که با شمارى از محصلين دست به تحصن زده است، اضافه کرد: تا زمانيکه به خواست هاى شان رسيدگى نشود، به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.   

تحصن به عملى اطلاق ميشود که گروهى از مردم و يا شخصى، خود را در حصار قراربدهد و در يکجا به حالت تحصن و يا قهر(بدون سخن گفتن) الى به دست آوردن اهداف شان بنشينند.

آنان دو روز قبل گفته بودند که ١٧ محصل به علت نخوردن غذا و وخيم بودن وضعيت صحى، نيز به شفاخانه منتقل گرديده اند.

داکتر على ايشان رييس شفاخانۀ استقلال به پژواک گفت که از شش روز بدينسو، همه روزه از هشت تا ١٠ محصل به شفاخانه انتقال داده شده، که تحت تداوى قرار گرفته اند.

وى علاوه کرد که آنها بعد از معالجه؛ در همان روز از شفاخانه مرخص گرديده و امروز نيز تا ١٠ محصل به شفاخانه انتقال داده شده اند.

اما رييس شفاخانۀ استقلال گفت: با وجودى که آنها يک امبولانس و سه داکتر را در محل اعتصاب در خدمت محصلين قرار داده اند، ولى با آنهم آنها به شفاخانه مراجعه مى کنند؛ حال آنکه مريضان شديدتر نيز وجود ميداشته باشند که بايد به آنها حق اولويت داده شود.

Visits: 0

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر