زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بيش از ٦٢ تن مواد مخدر به دست آمده است

بيش از ٦٢ تن مواد مخدر به دست آمده است

author avatar
26 May 2013 - 16:55
بيش از ٦٢ تن مواد مخدر به دست آمده است
author avatar
26 May 2013 - 16:55

کابل (پژواک،٥ جوزا ٩٢): پوليس مبارزه با موادمخدر، در دوماه اخير ٦٢ تُن مواد مخدر و کیمیاوی را از نقاط مختلف کشور کشف و ضبط نموده و بيش از ٣٠٠ تن را دستگير نموده است.

لوی پاسوال بازمحمد احمدی معین مبارزه با موادمخدر ميگويد که اين مواد، شامل بيش از هشت تُن تریاک،٢٩٠ کیلوهیروئین، هفت ونيم تن مورفین، سه و نيم تُن چرس و حدود٤٢ تُن مواد کيمياوى بوده است.

به گفتۀ وى، در اين مدت ١٠ هزار ليتر مشروبات الکولی نيز کشف و ضبط گرديده است.

 احمدى که در نشست خبری امروز در کابل صحبت ميکرد، افزود که طی این عملیات ها ١٢ لابراتوار تولید مواد مخدر تخریب شده و از اين لابراتوارها ٦٠٠ ليتر تيزاب،٢٥٠٠ کيلو سودا، ١٥٠ کيلو امونيم کلورايد و وسايل توليد مواد مخدر به دست آمده است.

به گفتۀ موصوف، دراين عمليات ها ٧٧ واسطۀ نقلیه، ٥٣ میل سلاح مختلف النوع، پنجاه هزار مرمى پيکا، ٩ حلقه ماين ضد پرسونل، ١٠ بمب دستى، پنج مرمى راکت انداز، ٨٠ شاجور کلاشنکوف، ٣٧ سیت موبایل، پنج پایه مخابره،  ٢٠ کيلوگرام مواد منفلقه و تعداد زيادى مُهر و تاپه و خريطه هاى تاپه شدۀ هيروئين نیز به دست آمده است.

 وى علاوه کرد که در جريان عمليات ها، ٣٩٣ مظنون قاچاق موادمخدر نيز دستگیر شده اند.

معین مبارزه با مواد مخدر، عامل ناامنی را قاچاق و ترافیک مواد مخدر خوانده، گفت: “مواد مخدر، منبع تروریزم و حمایت کننده باندهاى قاچاقچى میباشد.”

وی افزود که هم اکنون بیشترین کشت و قاچاق مواد مخدر، در ولایاتی صورت میگیرد که باپاکستان سرحد مشترک دارند.

احمدى گفت که دولت درحال حاضر، بحث مواد مخدر را به حاشیه گذاشته و توجه جدی در این عرصه نمی شود و باید با این پدیده، مبارزۀ بیشتر صورت بگیرد تا کشت و قاچاق مواد مخدر از بین برود.

وی از جامعه جهانی خواست تا ظرفیت ایجاد کنند و قطعۀ خاص محو کشت کوکنار را دوباره با یکهزار نفر فعال نمايد، تا بر ضد مواد مخدر مبارزه جدی شود.

اين درحالى است که محمد ابراهيم ازهر معين وزارت مبارزه با مواد مخدر، درنشست خبرى ماه گذشته در کابل گفته بود که قبلاً قطعه خاص محو اراضى کوکنار در چوکات وزارت داخله وجودداشت، که ازسوى امريکا حمايت ميشد؛ اما اين حمايت ازدوسال بدينسو متوقف گرديده و اين قطعه نيز از تشکيل وزارت حذف شده است.

ازهر افزوده بود: “کمپاين هاى آگاهى عامه به دليل همين عدم حمايت و همکارى، درسال روان نيز راه اندازى نگرديده که اين کار، به عناصر فرصت طلب جرئت داده تا دوباره به کشت کوکنار رو آورند.”

به گفتۀ منبع، درسال روان بيش از١٥٠هزارهکتارزمين درافغانستان کوکنارکشت شده؛ اما دولت تنها قادراست که کمتراز١٥هزارهکتارآن را ازبين ببرد.

Visits: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر