زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

چهار تن از نيروهاى امنيتى و يک مخالف مسلح کشته شد

چهار تن از نيروهاى امنيتى و يک مخالف مسلح کشته شد

author avatar
16 Jul 2013 - 12:07
چهار تن از نيروهاى امنيتى و يک مخالف مسلح کشته شد
author avatar
16 Jul 2013 - 12:07

ميمنه، پلخمرى (پژواک، ٢٥ سرطان٩٢): دو سرباز اردوى ملى، بر اثر انفجار ماين در ولايت فارياب و دو پوليس و يک مخالف مسلح، در رويدادهاى امنيتى در ولايت بغلان به قتل رسید.

محمد صالح صالح ولسوال المار ولايت فارياب ميگويد که اين دو سرباز، شام گذشته زمانى جان باختند که يک ماين کنار سرک، در برابر تانک آنها که اعاشه را به يک قرارگاه اردوى ملى انتقال ميداد، در منطقۀ قره غويلى انفجار کرد.

وى به آژانس خبرى پژواک گفت که در اين انفجار، دو سرباز ديگر مجروح شده است.

اما قارى يوسف احمدى سخنگوى طالبان ادعا ميکند که در اين انفجار، ١٥ سرباز کشته شده و تانک آنها منهدم گرديده است؛ ولى مسوولان محلى اين ادعا را رد مينمايند.

دو پوليس و يک مخالف مسلح در ولايت بغلان نيز به قتل رسيد.

عبدالجبار اسلامى ولسوال بُرکه به پژواک گفت که يک پوليس، براثر کمين طالبان مسلح در منطقۀ فلول به قتل رسيده و يک طالب در حملۀ متقابل، جان باخته و جسدش با يک تفنگ مکروف، در محل باقى مانده است.

جاويد بشارت مسوول مطبوعات قوماندانى امنيۀ ولايت بغلان نيز ميگويد که يک موتر رينجر پوليس ملى که شام گذشته، آب را براى افطار به پوستۀ امنيتى در منطقۀ انارخيل انتقال ميداد، مورد اصابت راکت طالبان قرار گرفت، که بر اثر آن يک پوليس جان باخت و يکتن ديگر جراحت برداشت.

طالبان دراين مورد چيزى نگفته اند؛ اما ذبيح الله مجاهد سخنگوى آنان ميگويد که نيمه شب گذشته، گزمۀ پوليس در حومۀ پلخمرى مرکز ولايت بغلان، مورد حملۀ طالبان قرار گرفته و به آنها تلفات و جراحات وارد شده؛ اما مسوولان امنيتى اين گفته را رد ميکنند.

نيروهاى امنيتى، اخيراً عمليات موسوم به عقاب را در ولسوالى بغلان مرکزى به راه انداخته و ادعاى کشتن بيش از ١٠ مخالف مسلح و پاکسازى ده قريه را کرده بودند؛ اما طالبان برعکس مدعى وارد کردن تلفات بر جانب مقابل بودند.

در اين عمليات، ٢٨٠ خانواده نيز متوارى گرديده بودند که اکثر آنان پس از تصفيۀ مناطق شان، برگشته اند.

اما محمدآجان يکى از موسفيدان محل گفت: با وجودى که سه روز از پايان عمليات عقاب نمى گذرد؛ اما مخالفان مسلح بار ديگر به قريه ها آمده اند.

وى گفت: “همين گشت و گذار طالبا، ما را وحشتزده ميکنه؛ دولت بايد کارى کنه که مردم از شر طالبا برى دايم خلاص شون.”

Views: 0

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر