زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سیلابها در خوست و نورستان، جان ٨ تن را گرفت

سیلابها در خوست و نورستان، جان ٨ تن را گرفت

author avatar
3 Aug 2013 - 13:43
سیلابها در خوست و نورستان، جان ٨ تن را گرفت
author avatar
3 Aug 2013 - 13:43

خوست- جلال آباد(پژواک، ١٢ اسد٩٢): مسوولین میگویند که در سیلاب های اخیر ولایات خوست و نورستان، علاوه بر تلفات جانی، هزاران جریب زمین نیز زیر آب شده است.

انجنیر اکبر رییس مبارزه با حوادث اضطرارى ولایت خوست، به آژانس خبری پژواک گفت که از عصر روزگذشته به این طرف، بارندگی شدید در این ولایت آغاز شده و تا حال ادامه دارد.

وی افزود که از اثر باران، در بعضی مناطق خوست سیلاب ها سرا زیر شده اند، که درنتیجۀ آن علاوه بر زیان های مالی، جان هفت تن را گرفته است.

موصوف گفت: سیلاب ها در مناطق صبری، باک، متون، مته و چینو اين افراد را که زنان و کودکان نیز شامل اند، با خود برده است.

اکبر افزود که ارتباطات تیليفونی با بسیاری ولسوالی ها قطع شده و شاید که درآنجاها نیز سیلاب ها زیان هايى را وارد کرده باشد.

ظاهرجان یکتن از باشندگان ولسوالی صبری، به پژواک گفت: سیلاب ها هشت تن را برده است، که پنج تن شان از سوی مردم محل و نیروهای دولتی نجات داده شده و سه تن دیگر جان باخته اند.

مبارزځدران سخنگوی والی خوست نیز تایید کرد که در مناطق مختلف این ولایت، هفت تن از اثر سیلاب ها، جان شانرا از دست داده اند.

وی گفت که در همین مورد، یک نشست اضطراری در ریاست مبارزه با حوادث اضطراری پلان شده تا بتوانند به سیلاب زدگان کمک برسانند.

به اساس یک خبر دیگر، از اثر سرازیر شدن سیلاب ها در ولسوالی های دواب و برگمتال ولایت نورستان، زمین های زراعتی و ده ها خانه تخریب گرديده است.

تمیم نورستانی والی نورستان، به تاریخ ١٢ اسد به پژواک گفت که بعد از بارندگی روز گذشته؛ در ولسوالی های دوآاب و برگمتال، سیلاب های شدید سرازیر شده اند که از اثر آن، ده ها جریب زمین زراعتی و ده ها خانه تخریب و آسیب پذیر شده است.

وی گفت که در ولسوالی برگمتال، بیش  از شصت خانه و ده ها جریب زمین زراعتی را آب تخریب کرده است.”

به گفتۀ موصوف، بیش از ٢٤خانه و ده ها جریب زمین زراعتی، در ولسوالی دواب نیز آسیب دیده است.

به گفتۀ والی، به مردم زیان های مالی رسیده؛ اما در مورد تلفات جانی تاحال گزارشى در دست نیست؛ وی از مسوولین خواست که با آنها کمک کنند.

 قابل یادآوری است که سال گذشته نیز سیلاب ها در ولایت نورستان، صدها خانه و تعداد زیادی زمین های زراعتی را آسیب پذیر کرده بود.

 

Visits: 2

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر