زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“کسانى که به فکر تجزيۀ افغانستان اند پيش از آن خواهند شکست”

“کسانى که به فکر تجزيۀ افغانستان اند پيش از آن خواهند شکست”

author avatar
9 Sep 2013 - 14:58
“کسانى که به فکر تجزيۀ افغانستان اند پيش از آن خواهند شکست”
author avatar
9 Sep 2013 - 14:58

کابل (پژواک، ١٨ سنبله ٩٢): عبدالرب رسول سياف، طالبان را مزدور خطاب کرده گفت که آنها افغان نيستند؛ بايد از مزدورى آزاد شوند که با آنان مذاکره صورت بگيرد.

وى در محفلى که امروز به مناسبت “هفته شهدا” و دوازدهمين سالروزکشته شدن احمدشاه مسعود در خيمۀ لويه جرگه در کابل صحبت ميکرد، افزود که آنها طرفدار صلح و مصالحه بوده؛ اما زمانى با طالبان صلح ميشود که خود را از مزدورى بيگانگان آزاد کنند.

رهبر سابق اتحاد اسلامى گفت: “در تاريخ شما شنيده ايد که با مزدور مصالحه شده باشد، آيا نمى فهميد که چرا اينها روبه رو گپ نمى زنند؛ چرا که چشم ندارند و روى ندارند که گپ بزنند.”   

اين عضو ولسى جرگه افزود که اگر طالبان مى خواهند مشکل کشور حل گردد، خود را از اسارت بيگانگان آزاد کنند و به ميز مذاکره بنشينند.

سياف گفت که طالبان، افغان نيستند؛ چرا که افغان زنان را از موتر پايين نمى کند و شلاق نمى زند.

وى با تاکيد براينکه ثابت ميکند که طالبان افغان نيستند، گفت: “از براى خدا يک زن نا محرم را از موتر پايين کردن، اين اسلام است؟ اين مروت است؟ اين مردانگى است؟ اين افغانيت است؟ درکدام کتاب آمده؟ در کدام دستور از اين مُلک آمده که يک زن را از موتر پايين کن و ببر به عنوان  اينکه مه خادم راه خدا هستم، خداوند همينطور خادم را بشرماند.”

سياف افزود که اينها خادم نيستند بلکه هادم (ويران کننده و شکننده) دين هستند و اسلام را بدنام کردند.

موصوف علاوه نمود که رسول اکرم صلى الله عليه وسلم مى فرمايد، دوزخ هفت دروازه دارد؛ يکى از اين هفت دروازه مخصوص کسانى است که  به روى امت مه شمشير مى کشد؛ آيا ما مسلمان نيستيم، آيا ما امت پيامبر نيستيم؟ اينها  بدانند که دروازۀ هفتم دوزخ در انتطار کسانى است که به روى امت پيامبر شمشير مى کشند.”

وى کسانى را که در فکر تجزيۀ افغانستان اند، نيز خاين خوانده، گفت: “پيام ديگر به حريف ها دارم؛ به آنهايى که شب وروز به اين فکراند که افغانستان تجزيه ميشه و از بين ميرود؛ اين را به اعتمادى که به خداى خود داريم، مى گويم شما پيش ازافغانستان خواهيد شکست، افغانستان سالم خواهد ماند و شما پارچه پارچه خواهيد شد.” 

سياف افزود که بقاى افغانستان خط سرخ است؛ اگر دشمن هرقدر کوشش کند، افغانها مزدور نمى شوند و  هرکسى که به فکر تجزيۀ افغانستان است، خاين است و خود از بين خواهد رفت.

وى، پوليس و اردوى ملى را مردان اصلى و فرزندان واقعى کشورخطاب کرده گفت: “همو خبيثى که نماز جنازه تره نمى خواند؛ او دشمن دين است، دشمن خاک است، دشمن ناموس است و او مزدور است که معاشش از خارج مى آيد.”   

استاد سياف با اين ضرب المثل که “ترحم بر پلنگ تيز دندان – ستمگارى بود با گوسفندان”؛ از مسوولان حکومت و ادارات عدلى وقضايى خواست که با جنايتکاران، از ترحم کار نگيرند و آنان را به سخت ترين مجازات محکوم کنند.

وى با ذکر اينکه طالبان، قطاع الطريقى و رهزنى ميکنند، به ادارات دولتى نيز گفت که دراينجا نيز کارهاى خطرناک روان است؛ از درک سود، قسمت حساب، تعاملات ربوى که اين هم جنگ با دين خدا است.

استاد سياف علاوه کرد: “افغانستان بدون سنگرداران جور نمى شود و اگر کدام وقتى، روز سخت هم بيايد، ما در افغانستان تا آخر باقى خواهيم ماند.”

موصوف بر وحدت ملى تاکيد نموده، افزود که وحدت ملى، يگانه راه براى نايل شدن بر چالش هاى کشور است.

عبدالرووف ابراهيمى رييس ولسى جرگه، درين محفل گفت که دشمنان افغانستان به قتل اشخاص برجسته چون احمدشاه مسعود، استاد ربانى، جنرال داوود، مصطفى کاظمى… خواستند که افغانستان را متضرر نمايند .

موصوف نيز به انتخابات آينده رياست جمهورى اشاره کرده، افزود که بايد افغانها با انتخاب زعيمى که واقعاً اهليت رهبرى را داشته باشد، آيندۀ کشور را رقم بزنند.

فضل هادى مسلميار رييس مشرانوجرگه درين محفل، مسعود را مجاهد واقعى و وطندوست وطرفدار وحدت ملى  خوانده و از پيروانش خواست که راه وى را درپيش بگيرند.

مسلميار، به تحکيم وحدت ملى اشاره کرده علاوه نمود که دشمنان افغانستان، به فکر تباهى و ويرانى کشور هستند و اگر کمى غفلت صورت بگيرد، يکبار ديگر کشور به تباهى خواهد رفت.

موصوف از مردم خواست که در انتخابات به يک افغان واقعى، وطندوست و کسى که شايستگى زعامت کشور را داشته باشد، راى بدهند. 

Visits: 1

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر