زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شاروال کابل از عدم رعایت فرهنگ شهرنشینی انتقاد کرد

author avatar
6 Nov 2013 - 17:29
author avatar
6 Nov 2013 - 17:29

کابل (پژواک،١٥عقرب٩٢): شاروال کابل، درسیمینار علمی- تحقیقی “میلاد کابل”، با ابراز نگرانی از مشکلات ناشی از افزایش جمعیت این شهر، خواستار رعایت فرهنگ شهرنشینی از سوی مردم شد.

محمدیونس نواندیش شاروال کابل، در این سيمینار که روز چهارشنبه با حضور شماری از مقامات دولتی، محققین اکادمی علوم، استادان پوهنتون و نویسندگان برگزار گردید، پیام حامد کرزی را در این زمینه خواند.

 رییس جمهور در این پیام، ضمن استقبال از برگزاری این نشست، خواستار ادامۀ آن گردید.

نواندیش، به آژانس خبری پژواک گفت که کابل به عنوان بزرگترین شهر کشور، با افزایش قابل ملاحظۀ جمعیت مواجه بوده و در حال حاضر، بیش از پنج میلیون نفر در آن زندگی می کنند و مشکلات آن نیز زیاد است.

 وى افزود: “مشکلات یک و يا دو نیست، ما مشکلات زیادی داریم؛ هنوزهم مشکلات جاده ها به طور کامل برطرف نشده و مشکل تنظیف در شهر وجود دارد و ما نتوانسته ایم یک سیستم بازیافت زباله ها را داشته باشیم.”

شاروال کابل، از رعایت نکردن فرهنگ شهرنشینی از سوی مردم، به عنوان یکی از مشکلات بزرگ این شهر نام برد و خواستار توجه جدی به آن شد.

نواندیش با اشاره به کمبود مسکن در این شهر نیز گفت که با آمدن مهاجرین به این شهر و افزایش جمعیت، ارائه خدمات شهری با مشکل مواجه شده است.

سید مخدوم رهین رییس شورای سراسری مردم کابل و وزیر اطلاعات و فرهنگ نیز که دراین سيمینار شرکت کرده بود گفت که کابل، به عنوان یک پایتخت کهن نیاز به رسیدگی جدی دارد.

وی به برخی از کارهای انجام شده از سوی شاروالی کابل در زمینۀ بازسازی این شهر اشاره کرد؛ اما آن را ناکافی خواند.

رییس شورای سراسری مردم کابل و وزیر اطلاعات و فرهنگ، نسبت به غصب زمین های دولتی و تخریب برخی مناطق تاریخی در این شهر نیز ابراز نگرانی کرد و خواستار توجه جدی به آن شد.

سمینار میلاد کابل، به مناسبت گرامیداشت از ٢٨٨٥مین سالگرد ایجاد این شهر دایر می شود که هدف از آن، شناخت بیشتر این شهر کهن و رسیدگی به مشکلات آن، اعلام شده است.

Visits: 1

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر