زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

خدمات پُستى افغانستان- اروپا از طريق ستانبول انجام میشود

خدمات پُستى افغانستان- اروپا از طريق ستانبول انجام میشود

author avatar
17 Nov 2013 - 14:21
خدمات پُستى افغانستان- اروپا از طريق ستانبول انجام میشود
author avatar
17 Nov 2013 - 14:21

کابل(پژواک،٢٦عقرب٩٢): وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی اعلام کرد که خدمات پُستی افغانستان به کشورهای اروپایی و امریکا، از مسیر ترکیه در وقت کم صورت می گیرد.

این خدمات، شامل ايجاد مرکز ترانزیت در شهر استانبول ترکيه به هدف انتقال پسته های صدور فضایی افغانستان بوده که براساس تفاهمنامه اى میان وزارت مخابرات افغانستان و ریاست پُست ترکیه، عقد گرديده است.  

 بر مبناى این تفاهمنامه، ریاست پُست ترکیه تمام خدمات پستی را که از اروپا و امریکا به افغانستان صورت می گیرد، از طریق مرکز ترانزیتی خدمات پستی استانبول و برعکس از افغانستان به آن کشورها انتقال ميدهد.

وهاب الدین سادات معین وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتى، در نشست خبری امروز در کابل گفت که ایجاد این مرکز، باعث خواهد شد تا سرعت انتقال خدماتی پستی از افغانستان به کشورهای اروپایی و امریکا، بیشتر شود و عواید خدمات پستی نیز افزایش پیدا کند.

وى افزود که با ایجاد این مرکز، انتقال پستی از افغانستان به کشورهای اروپایی و امریکا در ظرف دو روز و برعکس از کشورهای یادشده به افغانستان، همین مدت را دربر خواهد گرفت.

سادات تصريح کرد که در گذشته، انتقال خدمات پستی از طریق دفتر پُست پاکستان صورت می گرفت و تا رسیدن خدمات پستی از افغانستان الی امریکا ٢٠ روز، و کشورهای اروپایی ١٥ روز ادامه پیدا می کرد.

معین وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتى  گفت که تفاهمنامه بين وزارت مخابرات با چین و فرانسه در قسمت عصری سازی خدمات پستی، ارتقای ظرفیت کارکنان و مشوره های تخنیکی، در گذشته نيز به امضا رسیده و اين دو کشور در زمینه همکاری لازم نموده اند.

وی افزود که فعلاً ۴۶۳ نمایندگی خدمات پُست در سطح کشور فعال است و وزارت مخابرات در نظر دارد تا این نمايندگى ها در آینده بيشتر شوند.

 سادات علاوه کرد که طی سال های گذشته، سرمایه گذاری ها دربخش خدمات پستی صورت گرفته و اکنون هفت کمپنی خصوصی خدمات پستی، در جوار ریاست پُست وزارت مخابرات نیز فعالیت دارند.

معین وزارت مخابرات گفت که عواید خدمات پستی، در جریان شش ماه اول سال روان به ٧٧ میلیون افغانی رسیده؛ حال آنکه عواید مدت مشابه سال گذشته ٦٧ میلیون افغانی بود که افزايش ١٥ درصدى را نشان ميدهد.

موصوف، هدف از افزایش خدمات پستی را اعتماد سازی و بالا رفتن تعداد مراجعین در کشور عنوان کرد.

Visits: 76

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر