زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

معاون والى بلخ از حملۀ انتحارى جان به سلامت برد

معاون والى بلخ از حملۀ انتحارى جان به سلامت برد

author avatar
17 Nov 2013 - 11:44
معاون والى بلخ از حملۀ انتحارى جان به سلامت برد
author avatar
17 Nov 2013 - 11:44

مزارشريف (پژواک، ٢٦ عقرب ٩٢): معاون والى بلخ، از يک حملۀ انتحارى که قبل از ظهر امروز صورت گرفت، جان به سلامت برد؛ اما در اين رويداد، پنج تن کشته و مجروح گرديد.

مل پاسوال عبدالرحمن رحيمى قوماندان امنيۀ ولايت بلخ، به تاريخ (٢٦ عقرب) به آژانس خبرى پژواک گفت که اين حملۀ انتحارى، حوالى ساعت ١١:١٥ قبل از ظهر امروز صورت گرفت.

موصوف افزود که مهاجم انتحارى، خود را در منطقۀ کارته آرياناى شهر مزارشريف، در نزديکى موتر حامل ظاهر وحدت معاون والى بلخ، منفجر کرد.

به گفتۀ رحيمى، معاون والى از انفجار جان به سلامت برده؛ اما موتر وى تخريب و  دو تن از محافظانش جراحت برداشته است.

قوماندان امنيه همچنان گفت که در اين رويداد، يک فرد ملکى کشته شده و سه تن ديگر جراحت برداشته اند.

فيض الله يکى از باشندگان منطقه و شاهد عينى، به پژواک گفت که مهاجم انتحارى، در مقابل مکتب استاد وجدان که در منطقه موقعيت دارد، پياده ايستاده بود.

موصوف افزود: “انتحارى، منتظر آمدن کدام موتر مقامات بود، هنگاميکه موتر معاون والى به منطقه رسيد، وى دويد تا خود را بالاى وى منفجر کند؛ اما پاىيش در جويچه بند ماند و انفجار صورت گرفت که از همين رو، به معاون والى کدام آسيب نرسيد.”

تاکنون مسووليت اين حملۀ انتحارى را کسى به عهده نگرفته است.

ديروز نيز يک حملۀ انتحارى، در مقابل پوهنتون تعليم و تربيۀ استاد ربانى کابل در چند کيلومترى خيمۀ لويه جرگه صورت گرفت، که از اثر آن ٣٠ تن کشته و مجروح گرديد.

ادارۀ ارگان هاى محلى، اين رويداد را تاييد و تقبيح کرده است.

در خبرنامه اى که توسط اين اداره به پژواک ارسال گرديده، آمده است که اين حمله، يک روز بعد از حملۀ کابل، درحالى صورت ميگيرد که لويه جرگه مشورتى، عنقريب برگزار ميگردد و مخالفين مسلح، ميخواهند که با اجراى همچو فعاليت، مردم را نگران کنند.

 ادارۀ مستقل ارگان هاى محلى گفته است: “حکومتدارى در ولايت، کاملاً تحکيم است و نيروهاى امنيتى آمادگى جلوگيرى از همچو اعمال مخالفين مسلح را دارند؛ اين اداره به مردم اطمينان ميدهد که همچو حملات، تعهد مامورين شجاع ما را در راستاى خدمت به کشور و مردم، بدل کرده نمى تواند.”

Visits: 4

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر