زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کنفرانس جلوگيرى از چالشهاى امنيتى درخوست برگزار شد

کنفرانس جلوگيرى از چالشهاى امنيتى درخوست برگزار شد

author avatar
17 Nov 2013 - 17:46
کنفرانس جلوگيرى از چالشهاى امنيتى درخوست برگزار شد
author avatar
17 Nov 2013 - 17:46

خوست (پژواک، ٢٦ عقرب ٩٢): کنفرانس يک روزه براى رفع چالشهاى امنيتى در ولايت خوست داير گرديد، که به شمول والی تمامی مقامات عاليرتبه و مسوولين نظامى، در آن اشتراک داشتند.

عبدالجبار نعيمى والى خوست، در جريان افتتاح اين کنفرانس گفت که هدف شان از دايرکردن اين کنفرانس، از بين بردن مشکلات و چالش هاى امنيتى در اين ولايت ميباشد.

وى افزود که گرچه امنيت در حال حاضر نسبتاً خوب است؛ اما در مناطق اطراف و شهر، بعضى رويدادهايى رخ ميدهند که امنيت را به چالش ميکشاند و وحشت را در بين مردم ايجاد ميکند.

موصوف گفت که درحال حاضر، فضاى هماهنگى ميان ارگان هاى امنيتى اين ولايت، خوب است و نيروهاى امنيتى، بسيار قوى شده و توانايى تامين امنيت را دارند.

سمونوال فيض الله غيرت قوماندان امنيه خوست گفت که انتقال موتربم از راه هاى قاچاقى مناطق سرحدى که جلو آن از سوى پوليس گرفته نمى شود، از چالشهاى بزرگ امنيتى است.

وى افزود که گرچه برعلاوۀ پوليس سرحدى، شمار زيادى پوليس ملى را نيز در مناطق سرحدى جابجا کرده اند؛ اما بايد گفت که نظارت از بعضى راه هاى قاچاقى، از توان پوليس بالا است.

موصوف که در اين اواخر، به حيث قوماندان امنيه ولايت خوست تعيين شده، گفت که براى تامين امنيت بيشتر اين ولايت، بالاى پلان خاص کار ميکنند.

محمد زمان سرپرست قوماندان لواى اول پياده اردوى ملى در اين ولايت گفت که سربازان اردوی ملى، نسبت به گذشته تقويت يافته و رهبرى همه عمليات ها را به عهده گرفته اند.

وى افزود که امنيت بيش از ده پايگاه نظامى نيروهاى امريکايى نيز در ولايات پکتيا و خوست، به اردوى ملى سپرده شده و نقش خوبى را در تامين امنيت بازى کرده اند.

بريد جنرال غازى ميرځدران رييس مرکز هماهنگى نيروهاى امنيتى در خوست گفت: با آنکه تلاش هاى زيادى براى ايجاد هماهنگى ميان ارگان هاى امنيتى در اين ولايت صورت گرفته؛ امابه اندازه اى که لازم بود، هماهنگى به ميان نيامده است.

وى افزود که گروه هاى مسلح، افراد انتحارى، حمله کنندگان گروهى و ماينگذاران، بطور آزاد از سوى شب در اين ولايت فعاليت ميکنند.

غازى مير علاوه کرد که براى جلوگيرى از فعاليت گروه هاى يادشده، لازم است که نيروهاى امنيتى، هماهنگى زيادى داشته باشند و جلو فعاليت هاى آنان را بگيرند.

اين درحالى است که نيروهاى ناتو، از اين ولايت با نزديک شدن سال ٢٠١٤ ميلادى، در حال بيرون شدن اند و پايگاه بزرگ نظامى در اين ولايت را قبلاً تخليه کرده اند.

 

Visits: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر