زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اداره هماهنگی وزارتخانه هاى سکتوری افغانستان ايجاد ګرديد

اداره هماهنگی وزارتخانه هاى سکتوری افغانستان ايجاد ګرديد

author avatar
1 Dec 2013 - 16:44
اداره هماهنگی وزارتخانه هاى سکتوری افغانستان ايجاد ګرديد
author avatar
1 Dec 2013 - 16:44

کابل: (پژواک،١٠ قوس ٩٢): با ایجاد اداره هماهنگی وزارتخانه هاى سکتوری افغانستان، بانک جهانی ٧٠ میلیون دالر را به منظور تقویت فعالیت های این اداره کمک کرده است.

اين اداره، به منظور هماهنگی در زمینۀ پروژه های زیربنایی با محوریت وزارت فوائدعامه ایجاد شده است.

نجیب الله اوژن، وزیر فوایدعامه گفت که این اداره، برای هماهنگی در طرح و تطبیق برنامه های ملی دارای اولویت و یکجاسازی های کمک های مالی جامعۀ جهانی، ایجاد گردیده است.

وی گفت که تقویت هماهنگی میان وزارتخانه های سکتوری، به منظوربرنامه ریزی مشترک و تقویت ظرفیت های کاری برای اجرای یک کار مشترک، از اهداف عمده این اداره می باشد.

اوژن خاطرنشان کرد که پیش از این، مدیریت این گروه مشترک کاری را، وزارت معادن برعهده داشت که با سپرده شدن این مسوولیت به وزارت فوائدعامه، دفتر مشخصی برای آن، دراین وزارت ایجاد گردید.

وزیر فوایدعامه گفت که بانک جهانی، کمک ٧٠ میلیون دالری را برای یک دورۀ چهار ساله بخاطر تقویت این اداره از جمله مصارف اداری، مطالعات تخنیکی، اجرای عملی برخی پروژه ها و تقویت ظرفیت منابع بشری، اختصاص داده است.

وی افزود که این ادارۀ هماهنگی؛ با استفاده از این کمک بانک جهانی، در راستای حمایت از بخش خصوصی، جلب و سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینۀ تقویت روند استخراج منابع زیرزمینی افغانستان نیز کار خواهد کرد.

افزون براین، به گفتۀ وزیر فوائدعامه؛ از این پول برای انجام مطالعات تخنیکی در مورد خط آهن در حوزۀ شمال، سوخت فوسیلی برای ایجاد انرژی، مطالعه در مورد ذخایر آب لوگر برای تهیۀ آب آشامیدنی کابل و ایجاد دو جاده ارتباطی نیز استفاده خواهد شد.

محمد اکبر بارکزی سرپرست وزارت معادن و پطرولیم نیز با استقبال از ایجاد این ادارۀ هماهنگ کننده گفت که فعالیت این اداره، برای هماهنگی در زمینۀ اجرای پروژه های عمرانی، بسیار مؤثر خواهد بود.

شفیق احمد قاری زاده معین پالیسی وزارت مالیه گفت که در کنفرانس بین المللی کابل، در مورد ایجاد شش گروه کاری برای هماهنگی در بخش های مختلف تصمیم گرفته شد.

به گفتۀ وی، با ایجاد این گروه های کاری؛ برای اجرای ٢٢ برنامه ملی در زمینۀ بازسازی، برنامه ریزی صورت گرفت که تا کنون برنامه ریزی 21 پروژه به پایان رسیده و برنامه اجرایی آن نیز مشخص شده است.

نمایندگان ارشد ٧٠ کشور و سازمان بین المللی کمک کننده در کنفرانس بین المللی کابل که در 28 سرطان سال ١٣٨٩ برگزار شد، موافقت کردند تا برای تقویت حکومتداری، نیمی از کمک های خود را از طریق دولت افغانستان به مصرف برسانند.

طبق این تصمیم، قرار شد دست کم پنجاه درصد از کمک های بین المللی، به طور مستقیم در اختیار دولت افغانستان قرار گیرد تا در راستای پروژه هایی که اولویت دارند، به مصرف برسد.

Views: 12

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر