زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

افغانستان و ايران پیمان دوستی و همکاری امضا ميکنند

افغانستان و ايران پیمان دوستی و همکاری امضا ميکنند

کابل (پژواک١٧قوس٩٢): رياست جمهورى افغانستان مى گويد که افغانستان و ايران، در جريان سفر يک روزه رييس جمهور حامد کرزى به تهران، روی امضاى پیمان دوستی و همکاری درازمدت میان دو کشور، توافق نمودند.

 رييس جمهور کرزى، به هدف بحث روى گسترش روابط و تقویت همکاری های دوجانبه، صبح امروز در يک سفر رسمى يک روزه به تهران رفت.

مقام هاى افغان مى گويند که حسن روحانى رييس جمهور ايران، از همتاى افغان خود، به خوبى استقبال نمود.

رياست جمهورى افغانستان، با نشر اعلاميه اى گفته است که رهبران دو کشور در جریان این مذاکرات، در رابطه به تنظیم و امضای پیمان دوستی و همکاری های درازمدت میان افغانستان و ایران توافق کردند.

اعلاميه افزوده است که قرار توافقات صورت گرفته، پیمان دوستى؛ همکاری ها میان افغانستان و ايران در ساحات سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و همچنان منافع هردو کشور را در راستای تامین صلح و امنیت منطقوی در بر دارد.

منبع نوشته است که در جريان ديدار امروز رهبران، برای وزرای خارجۀ هردو کشور وظیفه سپرده شد تا کار روی تنظیم متن این پیمان را آغاز نمایند.

در پایان دیدار و توافقات انجام شده میان رؤسای جمهور افغانستان و ایران، اعلامیۀ مشترکى نیز به نشر رسید.

رياست جمهورى افغانستان گفته است که ريیس جمهور کرزی، در جریان این سفر، بر علاوۀ دیدار با ريیس جمهوری اسلامی ایران، با داکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و برخی دیگر از مقامات بلند رتبه آن کشور نیز ملاقات کرد.

هردو جانب در اين ديدار، در ارتباط به پروسۀ صلح افغانستان و گسترش روابط و همکاری ها میان دو کشور در ساحات مختلف بخصوص همکاری های ترانزیتی، تبادلات سرحدی و صدور ویزۀ ایران برای اتباع افغانستان صحبت کردند.

به اساس معلومات خبرنامه، وزير خارجۀ ايران از پروسۀصلح افغانستان حمايت نمود و آمادگى خود را براى همکارى در اين راستا ابراز داشت.

Visits: 0

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر