زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دو زن در کندز به قتل رسيد و جسد يک نوعروس در دايکندى پيدا شد

author avatar
28 Jan 2014 - 11:20
author avatar
28 Jan 2014 - 11:20

کندز، نيلى ‎(پژواک،٨دلو ۹۲): افراد مسلح يک زن و يک دختر را در ولايت کندز کُشتند، و جسد يک نوعروس با حالت حلق آويز درولايت دايکندى دريافت شد.

پوليس ميگويد که افراد مسلح، عصر ديروز  وارد يک منزل مسكونى در ساحۀ چهل دختران شهركندز گرديده و اين دو خانم را به قتل رساندند.

 سيد سرورحسينى مسوول مطبوعات قوماندانى امنيۀ کندز، به آژانس خبرى پژواک گفت که يکى آنها دختر ١٨ ساله و دومى خانم ٢٢ ساله بوده و علت قتل ها خصومت هاى شخصى است.

وى افزود که افراد مسلح که هنوز هويت شان معلوم نيست، فرار نموده؛ اما تلاشهاى نيروهاى امنيتى براى شناسايى و بازداشت آنها جريان دارد.

با کشته شدن اين دو زن، شمار قتل زنان و دختران در سالجارى در کندز،  به ١٦ تن رسيده است.

يک خانم ٣٥ ساله، ماه گذشته در منطقۀ عسقلان مرکز کندز، با مرمى کلاشنکوف نيز کشته شد که از وى يک طفل بافى مانده است. اين قتل توسط شوهرش صورت گرفته و پوليس، توانست شوهر را بعد از چند روز دستگير نمايد.

نادره گياه رييس امور زنان کندز، به پژواک گفت: “ما به عنوان مدافع حقوق زنان، هرگونه خشونت به خصوص قتل زنان و دختران توسط افراد مسلح را به شدت تقبيح مى کنيم.”

وى افزود که از جملۀ قتل ١٦ زن و دخترى که امسال در رياست امور زنان ثبت گرديده، اکثر عاملان آن دستگير شده؛ اما از ارگانهاى امنيتى و قضايى ميخواهند که بقيۀ عاملان آن که فرار کرده اند نيز به پنجۀ قانون سپرده شوند.

در يک رويداد ديگر، جسد يک نوعروس با حالت حلق آويز در ولايت دايکندى دريافت گرديد.

سمونمل نوروزعلى مدير جنايى قوماندانى امنيۀ دايکندى به پژواک گفت که جسد اين خانم ١٧ ساله، شب گذشته در ولسوالى اشترلى به دست آمده است.

وى افزود: “احتمال قتل در این قضیه وجود دارد؛ اما شواهد ایجاب تحقیقات بیشتر را مینماید تا معلوم گردد که حادثه، قتل بوده ویا خودکشی.”

ذکیه رضايی ریيس امور زنان دایکندی ميگويد که تا هنوز علت اصلی قتل مشخص نیست؛ اما مادر مقتول به پوليس گفته است که دختر، مادرش را شب گذشته به خانۀ خود دعوت کرده وگفته بود که خسرش وی را اخطار به قتل داده؛ اما مادر به خانۀ دخترش نرفته بود.

خانم رضايى گفت که اين خانم ١٧ ساله داشت، دو ماه از عروسى اش ميگذشت و شوهرش پس از عروسی، برای کار کردن به ایران رفته وخانمش در خانه خُسر زندگی میکرد.

آمار ریاست امور زنان دایکندی نشان ميدهد که امسال ٦٧ مورد خشونت به شمول سه قتل و دو مورد تهديد به مرگ، و در سال گذشته ٨٠ قضیه به ثبت رسیده است.

همچنان آمار وزارت امور زنان بيانگر اين است که در سال گذشته ١٢٧ زن و دختر و امسال ٥٨ تن در سطح کشور به قتل رسيده اند.

اين وزارت، قضاياى ثبت شدۀ خشونت را در مقايسۀ سال گذشته، پنجاه درصد کم خوانده؛ اما ميگويد که انواع خشونت ها فجيع تر شده است؛ تا حدى که بينى و لب هاى يک زن توسط شوهرش در هرات بريده شد و يک زن در بغلان، توسط شوهرش با تبر به قتل رسيد.

Visits: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر