زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“کرزی به جاى سخن گفتن در مورد کريميا در تامين امنيت اقدام کند”

“کرزی به جاى سخن گفتن در مورد کريميا در تامين امنيت اقدام کند”

author avatar
25 Mar 2014 - 15:35
“کرزی به جاى سخن گفتن در مورد کريميا در تامين امنيت اقدام کند”
author avatar
25 Mar 2014 - 15:35

تالقان(پژواک، ٥ حمل ٩٢): داکتر عبدالله نامزد رياست جمهورى، از موقف رييس جمهور کرزى در مورد کريميا، انتقاد نموده و آنرا بيانگر نواقص سياست خارجى حکومت وى خواند.

اين نامزد رياست جمهورى، در گردهمايى که با شرکت ده ها هزار تن در چمن شاروالى تالقان مرکز ولايت تخار امروز برگزار شد، گفت که در افغانستان انفجار و کشتار و ناامنى است؛ اما حامد کرزى در مورد کريميا (جزيرۀ جدا شده از اوکراين) به حمايت از روسيه سخن ميزند.

داکتر عبدالله افزود: به جاى اينکه رييس جمهور در مورد کريميا صحبت ميکند، در تامين امنيت در کشور گام بردارد.

 وى علاوه کردکه نمى خواهد در مورد حامد کرزى چيزى بگويد؛ اما بخاطر اظهارات اخير وى در مورد کريميا مجبور ميشود که اظهاراتى داشته باشد.

اين نامزد رياست جمهورى گفت که گفته هاى رييس جمهور در رابطه به کريميا، نواقص سياست خارجى حکومت وى را نشان ميدهد.

رييس جمهور کرزى، شنبه گذشته در ديدار با هيئت کانگرس امريکا در ارگ تصريح کرد که افغانستان، به  خواست ها و ارادۀ ملت ها و فيصلۀ مردم کريميا  در مورد تعيين سرنوشت شان احترام دارد.

وى افزود که قرار فيصلۀ مردم کريميا در همه پرسى که اخيراً انجام شد، اين جزيره بخشى از خاک روسيه است، و افغانستان به آن احترام دارد.

انجنير محمد خان معاون اول داکتر عبدالله، درين گردهمايى مردم تخار را مجاهد پرور خوانده، گفت که به تيم اصلاحات و همگراهى راى بدهند و فکر کنند که اگر اين تيم در انتخابات پيروز شود، مردم به حکومت رسيده است.

محمد محقق معاون دوم داکتر عبدالله از کميسيون مستقل انتخابات خواست که راى مردم امانت و مانند نواميس ملى است و بايد به راى آنها خيانت نشود  و اگر خيانت ميشود، خيانت متوجه نواميس ملى ميباشد.

بصيره سلطانى معاون رييس شوراى صلح تخار، در اين گردهمايى که ده ها زن نيز شرکت داشتند، گفت که زنان در انتخابات شرکت گسترده نموده و از تيم اصلاحات و همگرايى ميخواهد که در صورت کامياب شدن، به زنان در حکومت نقش بيشتر بدهد.

طبق يک خبرديگر، صدها باشندۀ ولايت پکتیا که باشنده هاى فعلى حوزه هشتم شهرکابل ميباشد، به روز سه شنبه در گردهمايى از تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله حمايت کردند.

دراين نشست که حدود هشتصد تن به شمول بزرگان قوم، وکلای گذر ومعلمین مکاتب شرکت داشتند، عبدالستار مراد رییس کمیته سیاسی ستاد انتخاباتی تیم اصلاحات و همگرایی، طى صحبتى برنامه های کاری داکتر عبدالله عبدالله را تشريح نموده  افزود: “ما باید سرنوشت خود را به دست خود رقم بزنیم و با فکر و هوش کامل، رای خود را به کسی بدهیم که در روزهای بد، همراه ما بوده؛ نه به آنانیکه از ایتالیا و اروپا آمده اند و میخواهند که زمامداری کشور را به دست بگیرند.”

 وکیل سخی رییس شورای جوانان منطقۀ “شاه شهید” گفت که داکتر عبدالله، یگانه کاندیدى است که به حقوق زنان احترام قایل است. وى از تمام زنان خواست که درانتخابات آينده، از نامزدى داکترعبدالله حمايت کنند.

انتخابات رياست جمهورى و شوراهاى ولايتى، قراراست بتاريخ ١٦ حمل برگزارگردد.

Visits: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر