زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

احمدضيا مسعود: در صورت برنده شدن امنيت را تامين ميکنيم

احمدضيا مسعود: در صورت برنده شدن امنيت را تامين ميکنيم

author avatar
26 Mar 2014 - 14:44
احمدضيا مسعود: در صورت برنده شدن امنيت را تامين ميکنيم
author avatar
26 Mar 2014 - 14:44

تالقان(پژواک،٦حمل ٩٣): معاونين دو نامزد رياست جمهورى، به مردم ولايت تخار وعدۀ تامين امنيت و تنفيذ شريعت اسلامى را دادند و يک قوماندان سابق جهادى، از نامزدى عبدرب الرسول سياف اعلام حمايت نمود.

احمدضيا مسعود معاون اول داكترزلمى رسول نامزد رياست جمهورى، که امروز در گردهمايى هزاران تن در چمن شاروالى تالقان مرکز ولايت تخار صحبت ميکرد، ناامنى را عمده ترين مشکل در کشور خوانده، گفت که تامين امنيت در صدر کار آنها قرار خواهد داشت.

وى افزود که اگر تيم اعتدال، برابرى و سازندگى در انتخابات پيروز شود، امنيت را ظرف يک و نيم سال در سراسر کشور تامين خواهد کرد.

احمد ضيا مسعود برادر احمد شاه مسعود، علاوه کرد که حکومت آنها پوليس و اردوى ملى را با سلاح ثقيل و مهمات پيشرفته مجهز مى سازد و به مشکلات مجاهدينى که از نظر انداخته شده اند، رسيدگى نموده و به بازماندگان مجاهدين که در دوران جهاد عليه شوروى سابق به شهادت رسيده اند، کمک کرده و زمينۀ کار را فراهم  ميکنند.

معاون اول زلمى رسول گفت که در بخش زراعت نيز سرمايه گذارى نموده و با ايجاد بانکهاى زراعتى، به دهاقين قرضه ميدهند و تا پنجسال آينده افغانستان را به خودکفايى زراعتى ميرسانند.

محمود کرزى برادر رييس جمهور کرزى نيز گفت که در بخش انرژى برق داخلى، سرمايه گذارى نموده و بند برق کوکچۀ تخار را بازسازى ميکند تا مردم از حيث انرژى برق خودکفا شوند.

بند برق کوکچه در زمان حکومت داوود خان سروى شده؛ اما تا حال روى آن کار صورت نگرفته که در صورت ساخت آن نه تنها به تخار بلکه به ولايات همجوار نيز برق جريان پيدا نموده و زمينهاى زراعتى آبيارى ميشوند.

سال گذشته برق تاجکستان به تالقان جريان پيدا نموده که  به قيمت گزاف به مردم جريان دارد.

بشير قانت مسوول دفتر مبارزات انتخابات زلمى رسول در زون شمالشرق، درين گردهمايى  از مردم خواست که به اين نامزد رياست جمهورى راى بدهند؛ اما گفت که اين تيم نبايد مردم را فراموش کند و بايد به وعده هاى خود عمل نمايد.

از سوى ديگر مولوى عبدالوهاب عرفان معاون دوم عبدرب الرسول سياف نامزد رياست جمهورى در گردهمايى که با شرکت هزاران تن در ولسوالى خواجه بهاوالدين ولايت تخار برگزار شد، گفت که در صورت برنده شدن، امنيت را تامين و شريعت اسلامى را نافذ ميکنند.

وى افزود که عُشر و زکات را که رکنى از اسلام است، بر مردم عملى کرده و با فساد ادارى و اخلاقى جداً مبارزه خواهند نمود.

قاضى کبير مرزبان  قوماندان سابق جهادى در تخار، دراين اجتماع با اعلام حمايت از تيم استاد سياف، از مردم خواست که به اين تيم راى بدهند.

وى که والى سابق تخار و عضو فعلى ولسى جرگه است، افزود که اگر اين تيم در انتخابات پيروز شود، مشکلات مردم ماوراى کوکچه را که شامل شش ولسوالى بوده و با تاجکستان سرحد دارد، حل خواهند کرد.

گفتنى است که مبارزات انتخاباتى زلمى رسول، اشرف غنى احمدزى و داکتر عبدالله نامزدان رياست جمهورى، اخيراً در زون شمالشرق(کندز، تخار، بغلان و بدخشان) بيشتر شده و اين نامزدان در سفر به اين ولايات برنامه هاى خود را به مردم شرح داده و خواستار حمايت آنها گرديده اند.

Visits: 3

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر