زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بيش از چهار صد بورى مواد انفجاريه به دست آمد

بيش از چهار صد بورى مواد انفجاريه به دست آمد

author avatar
1 Apr 2014 - 11:41
بيش از چهار صد بورى مواد انفجاريه به دست آمد
author avatar
1 Apr 2014 - 11:41

تالقان (پژواک،١٢حمل٩٣): نيروهاى امنيتى، بيش از ٢٢ تُن مواد انفجاريه و شش ماين را در ولايت تخار کشف و به دست آورده و دو تن را دستگير کردند.

سنت الله تيمور سخنگوى والى تخار، به آژانس خبرى پژواک گفت که اين مواد، در چند دکان يک سراى در نزديک پل شهروان تالقان مرکز تخار، جابجا گرديده بود.

وى افزود که ازين محل، اضافه از ٢٢ تُن تروتيل که در ٤٢٥ بورى پنجاه کيلويى و ٩٠ خريطۀ ده کيلويى جاسازى شده بود، کشف و به دست آمده است.

خليل اسيرمسوول مطبوعات قوماندانى امنيۀ تخار ميگويد که تروتيل، مواد قوى و خطرناک بوده و در ساخت ماين و بمب، کاربُرد دارد.

اسير گفت که نگهبان سراى، بازداشت شده و تحقيقات در زمينه جريان دارد.

وزارت امور داخله نيز با نشر خبرنامه اى ميگويد که از مواد انفجاريۀ به دست آمده در تخار در ساخت ماین های کنار جاده و حملات انتحاری استفاده میشد.

سخنگوى والى تخار، از دستگيرى يکتن با پنج ماين بوشکه يى و يک ماين ريموت کنترول که آنرا از سه مرمى راکت تهيه کرده بود، در ولسوالى ينگى قلعۀ تخار توسط موظفين امنيت ملى نيز خبر داد و گفت که پلان بود که ازين ماين ها، در برهم زدن پروسۀ انتخابات کار گرفته شود.

دو روز قبل محمدفاضل مشهور به «سنگریار» ولسوال نامنهاد طالبان براى ولسوالى چاه آب ولايت تخار که اخيراً به قصد برهم زدن امنيت انتخابات، وارد آن ولسوالى شده بود نيز به دست موظفين امنيت ملى افتاد.

شفيقه شجاعى فارغ صنف دوازدهم يکى از ليسه هاى ولايت تخار گفت که دستگيرى چنين افراد و کشف و به دست آوردن مواد انفجاريه، اعتماد مردم را نسبت به نيروهاى امنيتى و رفتن شان به پاى صندوق هاى رايدهى بيشتر مى سازد.

Visits: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر